۵ قلاده گربه جنگلی در مناطق حفاظت شده اسلام‌‎آباد غرب شناسایی شد

به گزارش رکنا، آذر ولی‎زاده از ثبت نخستین گربه‌های جنگلی در پایش‎ شبانه توسط دوربین‎های موجود در محل زیست حیوانات خبر داد و اظهار داشت: گربه جنگلی عضوی از خانواده گربه‎سانان است که در غرب آسیا و قسمت‌هایی از اروپا و آفریقا در محیط‌هایی چون مراتع بی‌‌درخت تا جنگل‌های انبوه زندگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه گربه‎های جنگلی در کشور ایران در مناطق شمال و نیزارهای خوزستان مشاهده می‌شود عنوان کرد: در استان کرمانشاه گزارش‌هایی مبنی بر رؤیت گربه جنگلی در مناطق حفاظت شده داده شده اما ثبت آن‌ها توسط دوربین‌ها در طی چند روز گذشته بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه 5 قلاده گربه جنگلی در مناطق حفاظت‌شده اسلام‌آباد غرب مشاهده شده است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به دلیل تحریک زیستگاه‎ها جمعیت این گونه کاهش پیدا کرده لذا مشاهده آنها در استان کرمانشاه به دور از انتظار بود.

ولی‎زاده با بیان اینکه گربه جنگلی از حیوانات حفاظت شده است، تصریح کرد: رنگِ بدن این گربه در پشتِ بدن، قهوه‌ای یا خاکستریِ متمایل به زرد و زیر بدنش سفیدِ متمایل به زرد است.

وی با تأکید بر اینکه گربه جنگلی در مقایسه با گربه وحشی دارای بدنی بزرگ‌تر، پاهایی بلندتر، دم کوتاه‌تر و گوش‌هایی به نسبت بزرگ‌تر است افزود: در انتهای گوش‌ها همچنین موهای سیاه و بلندی دارد که در پشتِ گوش به قهوه‌ای یا سیاه می‌گراید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟