۶۶ ‌شکارچی غیرمجاز در استان بوشهر دستگیر شدند/کشف ‌۱۰۵ قطعه انواع شکار

به گزارش رکنا،فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در نشست با محیط‌بانان با بیان اینکه استان بوشهر دارای مناطق حفاظت شده متعددی است اظهار داشت: مساحت مناطق حفاظت شده استان بوشهر167 هزار هکتار است که 6.5 درصد از سطح استان شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو پارک ملی دریایی در استان قرار دارد افزود: پارک ملی دریایی نایبند و دیر- نخلیو در این استان قرار دارد و این مناطق زیستگاههای انواع جانوران دریایی به ویژه پرندگان مهاجر و بومی منطقه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت مهمی در زیست انواع پرندگان مهاجر و کنارآبزی در استان بوشهر وجود دارد خاطر نشان کرد: براساس سرشماری و پایش مناطق حفاظت شده استان بوشهر 120 گونه پرنده در این مناطق حفاظت شده زاد و ولد و زیست می‌کنند که اوج زیست این پرندگان در تابستان است.

قلی‌نژاد با بیان اینکه مناطق حفاظت محیط زیست استان بوشهر زیستگاه انواع پرندگان شکاری است افزود: محیط‌بانان با همکاری و مشارکت مردم مناطق مختلف به ویژه حفاظت شده در حفاظت از جانواران تلاش شبانه‌روزی دارند.

وی، مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: مناطق پناهگاه حیات وحش خارگ، اثر طبیعی ملی خارگو، مناطق حفاظت شده حله، مند، پارک ملی دیر نخیلو، نایبند دارای عرصه‌های دریایی و ساحلی از مناطق زیست و زاد و ولد حیات وحش است که تحت مدیریت قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر برخورد با شکارچیان غیر مجاز تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال،حین گشت و کنترل در مناطق حفاظت شده، موفق شدند 66 نفر متخلف زیست محیطی را تحویل مراجع قضایی دهند.

قلی‌نژاد با اشاره به تعداد پرندگان و پستانداران شکار و زنده گیری کشف شده افزود: در سه ماه نخست امسال 105 قطعه و راس انواع جانوران و پرندگان از شکارچیان غیرمجاز کشف شده که از این تعداد 55 قطعه پرنده شکار شده، 16 قطعه زنده گیری شده و 34 رأس کل و بز، قوچ و میش شکار و زنده گیری شده است.

وی، سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده را 16 قبضه دانست و گفت: از این تعداد 7 قبضه غیر مجاز 7 قبضه مجاز و 2 سلاح جنگی کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: پرونده این متخلفان شکار پس از تنظیم صورتجلسه و بررسی ضرر و زیان وارده به محیط زیست، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان بوشهر ارجاع شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟