ساخت بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب ایران در یزد

به گزارش رکنا ، محمدعلی طالبی استاندار یزد گفت: عملیات ساخت بزرگ‌ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب ایران به وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار کاریزلند استان یزد آغاز شد.

طالبی افزود: همه برای ساخت طرحی در استان قدم برداشته اند که در سال‌های آینده مردم قضاوت خواهند کرد که چه اقدامات ارزشمندی انجام شده تا بخشی از کمبود مکان‌های تفریحی، تفرجگاهی و پارک در استان جبران شود.

استاندار یزد با بیان اینکه این پارک در راستای تامین بخشی از فضای سبز مورد نیاز شهروندان به بهره برداری خواهد رسید خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز استان بسیار پایین و به ویژه در مرکز استان با توجه به جمعیت، خیلی کم است و با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در مرکز استان وجود یک مرکز تفریحی بزرگ ضروری است.

استاندار یزد ادامه داد: این مجموعه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که مشارکت مردم را نیز به دنبال داشته باشد و اگر قرار است عملیات اجرایی آن مرحله به مرحله انجام شود، باید امکاناتی که در هر مرحله فراهم می‌شود در اختیار شهروندان قرار گیرد.

شایان ذکر است که در حال حاضر فضای سبز استان کمتر از ۵۰۰ هکتار است که با راه‌اندازی پارک یادشده، سرانه فضای سبز به ویژه در مرکز استان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟