خشک شدن 180 چشمه در کهگیلویه و بویراحمد

علی داودی‌مهر اظهار داشت: 5 هزار و 100 دهنه چشمه در مناطق مختلف استان اعم از سردسیری و گرمسیری وجود دارد که از این تعداد در سال‌های اخیر 600 مورد خشک شدند.

وی با اشاره به اینکه با بارش‌های کم سابقه 20 سال اخیر 600 چشمه خشک شده مجدد جوشید، عنوان کرد: تاکنون 180 دهنه چشمه فصلی و دائمی از این تعداد خشک شده‌اند که به طور حتم این تعداد نیز افزایش می‌یابد.

داودی‌‌مهر با اشاره به اینکه افت آب در سال‌های کم آبی اخیر به طور میانگین در دشت‌های این استان به 10 متر رسید، افزود: با وجود بارش‌ بیش از یک هزار میلی متر هنوز منابع کاهش یافته جبران نیافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متوسط بارندگی در این استان 720 میلی متر بوده که این میزان امسال به بیش از یک هزار میلی متر رسید که در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.

داودی‌مهر خاطرنشان کرد: به دلیل بارش‌های مناسب امسال شاهد پر آب شدن 60 دهنه قنات، 15 رودخانه دائمی، 51 رودخانه فصلی و 13 آبشار فصلی در مناطق مختلف استان هستیم.

وی تصریح کرد: 15 دشت این استان در سال‌های متمادی خشکسالی با افت شدید آب مواجه شدند و بارندگی‌های امسال نتوانسته این میزان کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی را جبران کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟