شرایط جوی آرام کشور تا پایان هفته

احد وظیفه با اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اظهارکرد: در حال حاضر در نیمه شرقی کشور، آسمان صاف است و در اوایل شب و صبح در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته وظیفه در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، غرب اصفهان، شرق لرستان، غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد.

وی افزود: طی روز شنبه تا سه شنبه علاوه بر این مناطق در مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، کرمانشاه و همدان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در نوار شرقی کشور وزش باد شدید به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: تا روز شنبه (۱۸ خرداد ماه) افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و از روز یکشنبه (۱۹ خرداد ماه) کاهش تدریجی دما نسبت به روزهای قبل در نوار شمالی، شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در مورد پیش بینی وضعیت آب و هوای پایتخت طی روزهای آتی نیز گفت: روز پنجشنبه (۱۶ خرداد ماه) آسمان تهران در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت جمعه ( ۱۷ خرداد ماه) صاف در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه دمای ۳۶ و کمینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟