افزایش تدریجی دما از فردا در کشور/ امواج ۳ متری در خلیج فارس

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ‌‌امروز در شمال شرق کشور و سواحل شرقی خزر، شاهد بارش باران و در ارتفاعات مازندران، گلستان، سمنان، مناطق سردسیر خراسان شمالی و خراسان رضوی، شاهد بارش برف هستیم.
روزهای پنجشنبه و جمعه بارش‌های پراکنده برف و باران در شمال شرق کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال آذربایجان‌های شرقی غربی پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده، در مناطقی از غرب کشور نیز احتمال بارندگی وجود دارد.
امروز و فردا به سبب وزش باد شدید در برخی مناطق شرق کشور خیزش گرد و خاک داریم، در همین مدت در خلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس‌ وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به همراه دارد؛ ارتفاع موج در بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس‌ یک و نیم متر تا ۳ متر پیش‌بینی می‌شود.
از این رو توصیه می شود طی این مدت در مناطق ذکر شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک، نیمه سبک و تفریحی به‌عمل آید.
از پنجشنبه به تدریج در اغلب مناطق کشور روند افزایش دما آغاز می‌شود، همچنین دمای هوا در شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور امروز و صبح فردا بین سه تا هفت درجه کاهش می‌یابد و در شمال شرق نیز دما تا چهار درجه کاهش می‌یابد و هوای سرد در این مناطق تا روز جمعه ماندگار خواهد بود.
آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۷ و ۵ درجه خواهد بود.
فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری، ۲۹۰.۱ میلی متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱۴.۱ ‌میلی متر بوده است که بارش سال جاری ۱۵۴.۳ ‌درصد بیشتر از سال گذشته است.
میانگین بلند مدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۹۸.۳ میلی متر ثبت شده است، که بارش سال جاری ۴۶.۳ درصد بیش از سال بلندمدت است.
بیشترین میزان بارش در هفته سی‌ام سال زراعی متعلق به منطقه بردسکن در استان خراسان رضوی به میزان ۸۷.۴ میلی‌متر بوده است.
میانگین گرم‌ترین منطقه در این مدت، امیدیه در استان خوزستان به میزان ۳۴.۶ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان منفی‌ ۶ دهم درجه سلسیوس بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟