امجد باقری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: تحقیقات و بررسی های کارشناسان این اداره کل نشان می دهد که تنی چند از اهالی روستا به همراه سگ های گله، پای در محل زندگی این جانور گذاشته و این حادثه Incident را خلق کرده اند.

وی اظهار داشت: مشاهده صحنه جدال سگ های روستا با این گراز، بیانگر آن است که مرد حادثه دیده، گراز را به سمت سگ ها هول می دهد و افراد حاضر در محل نیز با خیالی آسوده فیلمبرداری کرده و پیرمرد را نجات نمی دهند.

باقری افزود: متاسفانه این گراز تنومند به دست خاطیان و سگ های گله تلف و فرد حادثه دیده نیز که از ناحیه باسن، ران و دست ها زخمی شده بود برای مداوا به بیمارستان منتقل می شود.

وی با بیان اینکه بررسی نشان می دهد که این مرد روستایی با تحریک افراد حاضر در محل به کمک سگ ها آمده است، تصریح کرد: اگر این پیرمرد توسط گراز مورد حمله قرار گرفته، چرا از فرصت فرار Escape که به واسطه هجوم سگ ها ایجاد شده است استفاده نمی کند و از همه مهم تر اینکه افراد حاضر در محل نیز به یاری او نمی شتابند و فقط سگ ها را ترغیب به حمله می کنند.

باقری، افزود: افراد خاطی از محل زیست این گراز، مطلع بودند و به قصد از بین بردن این جانور، سگ های گله را جمع کرده و دست به این اقدام ناپسند زده اند که با توجه به مستندات و ادله، محیط زیست شاکی بوده و به جد پیگیر موضوع است که به زودی زوایایی پنهان آن روشن خواهد شد.

وی اظهار داشت: حیوان آزاری، جرم Crime است و محیط زیست در صورت اطلاع از موضوع، بدون اغماض و بر اساس قانون Law با خاطیان برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان نیز گفت: این مرد 75 ساله که از اهالی روستای خورجهان است بر اثر نبرد با یک قلاده گراز به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شده است.

محرمعلی عزیزی افزود: حادثه چند هفته قبل اتفاق افتاده است و پیرمرد مدعی است که برای انجام کار راهی مزرعه اش شده و در حوالی روستا مورد حمله گراز قرار گرفته که با سر رسیدن سگ های روستا از مرگ حتمی نجات پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: این گراز به خاطر حفظ جان و برای دفاع از خود، این مرد روستایی را از نواحی مختلف بدن مجروح کرده اما خود نیز توسط سگ ها، دریده شده و تلف شده است.

عزیزی افزود: این مرد حادثه دیده پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و بهبود وضعیت عمومی، ترخیص شد اما چگونگی رخداد از سوی کارشناسان محیط زیست در حال بررسی است و شواهد نشان می دهد که این جانور از سوی افراد خاطی و به عمد مورد هجوم قرار گرفته است که در صورت اثبات موضوع با خاطیان برخورد خواهد شد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟