به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم در رابطه با انتقادات و شائبه‌های به وجود آمده پیرامون انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم، گفت: سه ویژگی در کشورهایی که شرایط‌شان مثل شرایط ما بود و الان جزو قطب‌های تجاری و کشورهای توسعه‌یافته هستند مانند ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی در مساله بکارگیری در مدیریت‌ها مورد توجه و تاکید بوده است.

به گزارش رکنا، محمدعلی محسنی بندپی  افزود :  این سه ویژگی ، یکی شایسته‌سالاری، دوم عملگرایی یا همان چیزی که ما در فرهنگ خودمان به عنوان مدیریت جهادی می‌شناسیم و سوم صداقت و پاکدستی.

وی ادامه داد: ما الان آمدیم به پاکدستی چسبیدیم و دو تای دیگر را کنار گذاشتیم یا به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم. اکنون در خیلی از انتصاب‌های‌مان مدارک و سوابق افراد با مسئولیتی که به آن منصوب شدند، اصلا هیچ تطبیق و سنخیتی ندارد، این را به وزیر محترم هم عرض کردم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بیان کرد: قاطبه نمایندگان مجلس نه به خاطر انتصابات فامیلی بلکه به دلیل مساله تجارب و سوابق به این مساله نقد دارند. ببینید من هم مثل خیلی از افرادی که مصاحبه کردند مانند معاون محترم رییس‌جمهور و خیلی از افراد دیگری که این را گفتند، می‌دانم اگر کسی وابسته به یک نفر است، نباید از امتیازات اجتماعی خود در حوزه تحصیل یا اشتغال محروم شود. محسنی بندپی  در ادامه اظهار کرد : آیا الان کسانی که در قالب انتصابات فامیلی در برخی مسئولیت‌ها منصوب شدند، این شایستگی را داشتند؟ آیا شایسته‌تر از این‌ها نبودند؟

منبع : ایلنا

کدخبر: 741291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟