تا چه زمانی در جاده کرمان به راور باید جان انسان‌ها گرفته شود؟

به گزارش رکنا ، «محمدرضا پورابراهیمی» امروز( چهارشنبه ) و در نطق میان دستور خود افزود: نمایندگان هیچ اطلاعی از آخرین مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص اقتصادی ندارند و درباره تاثیر آن بر فضای کسب و کارها و موضوعات مختلف واحدهای صنفی تا امروز گزارشی دریافت نشده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسب و کارهای فرهنگی هنری به دلیل عدم توجه لازم و بی‌توجهی در حال نابود شدن است،‌ افزود: در این باره نیز اطلاعی در دست نداریم و از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم گزارش کامل ستاد ملی مبارزه با کرونا و موضوعات تخصصی به کمیسیون‌ها داده شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس به برخی از استان ها از جمله کرمان اظهارداشت: پس از تلاش‌های انجام شده و تامین ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ ، بزرگترین پروژه انتقال آب در خاورمیانه عملیاتی شد و از شرکت‌های صنعتی و معدنی که متولی این پروژه هستند در خواست می‌شود که خط دوم انتقال آب به استان‌های یزد، کرمان و هرمزگان و حتی فارس و اصفهان نیز عملیاتی شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مشکل دوم موضوع تذکر به وزیر نفت درباره گازرسانی به استان کرمان در بخش صنعت است،‌ افزود: وضعیت کسری گاز برای توسعه صنعتی در استان کرمان کاملا مشهود است و به رغم تذکرات قبلی به بیژن زنگنه وزیر نفت در مورد وضعیت مسیر ریلی کرمان،‌ هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه داد: هنوز مشکل موضوع مسیر راه شهر نهبندان به استان خراسان جنوبی برطرف و بازگشایی نشده است و از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم در این باره رسیدگی کنند. همچنین در مسیر جاده کرمان به راور تا کی باید جان انسان‌ها گرفته شود تا وزیر راه در این باره تصمیم گیری کند و در این باره رسیدگی عاجل داریم.

نماینده مردم کرمان در نطق خود و تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آزادسازی معادن اظهارداشت: یکی از برنامه‌های وزیر صمت این بود که مسائل مهم معدنی استان عملیاتی شود که ای موضوع هنوز انجام نشده است. از طرفی قیمت فولاد ۱۰ تا ۲۰ برابر قیمت جهانی است و این نشانه میلیاردها تومان رانت در حال توزیع است و باید وزارت صنعت و معدن و تجارت به این موضوع ورود پیدا کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 635169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟