جلسات مجلس خلاف پروتکل‌های بهداشتی است

به گزارش رکنا، علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درباره برگزاری جلسه‌های صحن علنی یا کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با تعداد نفرات بیش از ۱۵ نفر در فضای بسته افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز، برگزاری هر گونه جلسه با بیش از ۱۵ نفر در فضای سربسته ممنوع است.

وی افزود: همچنین حداقل فضا نیز به ازای هر نفر باید چهار مترمربع باشد، یعنی کف فضا ۶۰ متر است، اما این به این معنی نیست که افراد در فضای دو هزار متری می‌توانند با تعداد بیش از ۱۵ نفر حضور داشته باشند. حتی در این فضا هم باید حداکثر ۱۵ نفر حاضر شوند.

رییسی ادامه داد: با اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی جلسه گذاشتیم و همه موارد را مطرح کردیم. قرار بر این بود که در سالن‌های فرعی مجلس که حدود ۱۷ یا ۱۸ سالن می‌شوند، در هر کدام از این سالن‌ها تا سقف ۱۵ نفر حضور داشته باشند و در صحن علنی حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت گفت: این موضوع برای دولت و قوه قضاییه نیز وجود دارد و در همه جلسه‌های هیات دولت رعایت می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: متاسفانه اکنون در خبرها و تصاویر مشاهده می‌شود که تقریبا نصف افراد در صحن علنی نشسته‌اند و دستور حضور حداکثر ۱۵ نفر در فضای بسته نقض شده است. گاهی در تلویزیون نیز مشاهده می‌شود که در برگزاری کمیسیون‌ها هم افراد حاضر بیشتر از ۱۵ نفر هستند. این مشکل هم در برگزاری صحن علنی و هم جلسه‌های کمیسیون‌ها به صورتی که اعلام شده، اجرایی نمی‌شود.

رییسی افزود: اینکه گفته می‌شود بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، پروتکل بهداشتی همین نکته حضور حداکثر ۱۵ نفر در جلسه در فضای بسته است و آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده، از نظر پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید نیست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: مسئولان باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند و این مسائل باید رعایت شود. این سیستمی که در مجلس در حال اجراست بر اساس مصوبه ستاد ملی و پروتکل‌های بهداشتی تصویب شده نیست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 632239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟