بی توجهی ستاد کرونا در مصوبات خود به حاشیه نشینان کلان شهرها

به گزارش رکنا ، حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور داشته و باعث عدم اجرای قانون شده است به عدم آمار و اطلاعات دقیق باز می ‌ردد این در حالی است که هیچ آمار و اطلاعاتی را از روستا تا سطح کلان کشور نداریم و حتی برخی کارشناسان تعداد فوتی‌ها و مبتلایان کرونا را چند برابر وضعیت فعلی می‌دانند.

وی افزود: وقتی آمار و اطلاعات دقیقی نداریم نمی‌توانیم برنامه‌ریزی صحیحی داشته و منابع مالی را به درستی تخصیص دهیم.

نماینده رزن در مجلس تصریح کرد: یکی از چالش‌های نظام ما فقدان اطلاعات و آمار دقیق در تمام امورات است این در حالی است که در در برخی جاها بودجه اضافه داریم و در برخی نقاط شاهد کمبود بودجه هستیم.

لطفی گفت: دولت‌ها در طول تاریخ دسترسی لازم را به اطلاعات دقیق ندارند و مجبور هستند تا به اطلاعات تقریبی تن دهند این در حالی است که در دولت فعلی هم چنین چیزی وجود دارد.

وی افزود: اگر از رئیس سازمان تامین اجتماعی سوال کنیم که چند نفر بیمه سلامت و چند نفر بیمه کارگری هستند و یا به چند نفر بیمه بیکاری در دوران کرونا داده‌اند مشخص نیست چرا که مبنایی وجود ندارد.

لطفی تصریح کرد: چون آمار و اطلاعات دقیقی در ستاد ملی مقابله با کرونا وجود ندارد و بر مبنای آمارهای تقریبی مصوباتی داشته‌اند این مصوبات هیچ تاثیر مثبتی در جامعه نداشته و همین موضوع دلیل فقدان تصمیم‌گیری دقیق بوده است.

نماینده رزن در مجلس گفت: ستاد کرونا وقتی مصوبه تعطیلی دو هفته‌ای ۱۵۰ شهر ایران را اعلام می‌کند آیا فکری برای معیشت و زندگی اقشار ضعیف و کارگران جامعه داشته است.

وی افزود: آیا ستاد ملی مقابله با کرونا فکری برای گرسنگان حاشیه تهران و کلانشهرها کرده که مصوبه تعطیلی دو هفته‌ای را ابلاغ کرده است؟

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 631935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟