حضور عراقچی در فراکسیون مستقلین مجلس / از تغییرات در آمریکا ذوق زده نیستیم

به گزارش رکنا ، غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی، گفت: جلسه هفتگی شورای مرکزی فراکسیون مستقلین مجلس با حضور با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و جابر انصاری معاون حقوقی، کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه و مدیران کل امور مجلس و دیپلماسی پارلمانی، تشکیل و طبق دستور جلسه موضوعات قره باغ و انتخابات آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در موضوع قره باغ ضمن پرداختن به سوابق تاریخی آن، گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح با حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و همچنین جزییات طرح صلح جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون برقراری آتش بس و صلح جاری از سوی روسیه، در قالب کلیات آن در حال انجام است، ارائه شد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه همچنین نگرانی‌های نمایندگان در حوزه‌های امنیتی مرتبط با اتفاقات قره باغ و لزوم حفظ دقیق و کامل خطوط مرزی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوری قزلجه گفت: در خصوص انتخابات آمریکا نیز آخرین تحولات آن مرور و سناریوهای پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان عضو فراکسیون و مهمانان حاضر در جلسه در این نکته اتفاق نظر داشتند که اصول حاکم بر کاخ سفید در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تغییر نخواهد کرد، به همین جهت ما باید با حساسیت و دقت بیشتر موضوعات را پیگیری کنیم اما در عین حال امکان دارد که شیوه اعمال این سیاست‌ها و روش کار دستخوش تغییراتی شود که حتماً باید از هر فرصت احتمالی پیش‌رو حداکثر بهره برداری را برای منافع ملی خودمان به عمل آوریم.

وی گفت: در هر صورت ما نسبت به تغییرات در کاخ سفید نه ذوق زدگی داریم و نه با از بین بردن هر گونه فرصت احتمالی موافق هستیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟