مجلس راهکار خاصی برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارد

به گزارش رکنا ، سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی درخصوص مشکلات اقتصادی کشور و در پاسخ به این سوال که راهکارهای مجلس برای برون‌رفت از شرایط کنونی چیست؟، گفت: مجلس که راهکار خاصی ندارد، ببینید بخش زیادی از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها است و اینکه ما نمی‌توانیم از منابعی که در بودجه کشور درنظر گرفته شده است، به‌درستی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یک منبع نفت است که به دلیل تحریم‌ها قادر به استفاده از آن نیستیم، منبع دیگر مالیات بود که شیوع ویروس کرونا و اثرات منفی آن بر اقتصاد، در کنار اثرات تحریم‌ها مزید بر علت شد و منجر به این شد که اقتصاد کشور ما دچار آسیب شود.

دلخوش در ادامه به ضعف‌های مدیریتی در قوای سه‌گانه اشاره کرد و بیان داشت: از سوی دیگر یک سری مدیریت‌های ضعیف هم در مجلس وجود دارد، هم در دولت و هم قوه قضاییه، این‌ها دست به دست هم دادند و باتوجه به دو عامل قبلی یعنی تحریم‌ها و کرونا موجب شدند که شرایط ما یک مقداری سخت شده است.

وی افزود: من اعتقاد دارم که در شرایط فعلی مجلس و دولت می‌توانند با ایجاد زمینه برای ورود بخش خصوصی به عرصه اجرایی اقتصاد، مشکلات مملکت را کاهش دهند، از جمله در حوزه استفاده از انفال، ما انواع و اقسام معادن را در کشور داریم که باید از آن‌ها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه به مشکلات حوزه معدن اشاره داشت و گفت: در حوزه معدن و صنایع معدنی یک بخشی از مشکل معادن ما این است که ما خام فروشی داریم، مشکل دوم این است که از وجود سرمایه‌گذارانی که می‌توانند نقدینگی خود را در معادن صرف کنند، استفاده نمی‌شود و نکته دیگر این است که انفال تنها مربوط به معادن نیست، جنگل‌ها و دریاها هم هستند که در کشور ما از آن‌ها به درستی استفاده نمی‌شود.

وی در پایان گفت: مجموعه این عوامل دست به دست هم دادند و موجب شدند که نتوانیم به خوبی از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟