نماینده مجلس: برای عبور از شرایط سخت به دولت کمک کنیم

به گزارش رکنا، «احمد راستینه» در تذکر شفاهی خود در جلسه امروز- دوشنبه - مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب هتک حرمت را نهی می‌کنند و به حقوق مردم و مسوولان و کشور اهمیت می‌دهند، سزوار نیست عده‌ای از نمایندگان برداشت‌های خود را به نظر ایشان منتصب کنند.

وی با بیان اینکه همیشه او و تعداد زیادی از نمایندگان با استیضاح رییس جمهور مخالف بوده است، افزود: در شرایط جنگ بی شرمانه‌ای که آمریکا بر علیه ملت مظلوم ایران تحمیل کرده است ضرورت همدلی بیش از پیش نیاز است و باید به هر نحوی به دولت کمک کنیم تا از این شرایط سخت عبور کند.

نماینده مردم شهرکرد با تاکید بر اینکه دلیل نمایندگان استیضاح کننده عدم پاسخگویی دولت است، اظهارداشت: به جای استیضاح باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، دولت را پاسخگو کنیم و این اختیار در اصل ۵۲ قانون اساسی ذکر شده است.

وی ادامه داد: می‌توان ساختارهای اصلاح قانون بودجه را در قالب طرحی قانونی انجام داد و دولت را مکلف به اجرای آن کنیم. به عبارتی در اصلاح ساختار بودجه می‌توان با شفاف سازی بودجه، ایجاد منابع پایدار در بودجه، مدیریت هزینه‌ها و عدالت و توسعه پایدار بسیاری از مشکلات امروز مردم را حل کنیم.

«احد آزادی خواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکر خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره مشکلات نهاده‌های دامی اظهار داشت: بذر و کود برای کشاوران پیدا نمی‌شود که باید در این باره وزارت صمت هر چه زودتر کاری انجام دهد.

وی در تذکری به وزیر نیرو نیز گفت: از ساخت سد کلات ملایر سالهاست که می‌گذرد و فقط نیاز به آبگیری دارد و در این باره بسیار تذکر داده شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

«احمد جباری» نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان هم در تذکری به وزیر نفت گفت: اخیرا وزیر نفت عنوان کردند که کپسول های گاز سهیمه بندی می شوند در حالی که وزیر پیش از این در مجلس گفتند که ۹۸ درصد کشور گازرسانی شده است. پس فقط ۲ درصد باقی مانده مربوط به جنوب کشور است که روی منابع گاز و نفت نشسته است؟

درخواست درباره سهمیه بندی کپسول‌های گاز

وی از وزیر نفت خواست موضوع سهمیه بندی کپسول‌های گاز را از دستور خارج کنند.

«سیدکاظم دلخوش» نماینده مردم صومعه سرا خواستار رسیدگی به وضیعت بیمه بعضی از خبرنگاران شد و تذکری تصریح کرد: پیش از این خبرنگاران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه می شدند ولی دیگر این اتفاق صورت نمی گیرد و از این وزارت خانه می خواهیم در این باره اقدام کنند.

وی افزود: همچنین شرایط تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در سازمان و ارگان‌های مختلف باید رسیدگی و حل شود.

نماینده مردم صومعه سرا با اشاره به رسوب کالا در گمرکات کشور خاطرنشان کرد: رسوب کالا از ۱۱۰ هزار به ۱۸۰ هزار رسیده یعنی اگر این کالا نیازکشور نبود چرا وارد شد در حالی که کالاهایی مانند ذرت در گمرک در حال خراب شدن است.

در این زمان «سید امیرقاضی زاده هاشمی» نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به تصویب که سران قوا در این باره انجام دادند انتظار می‌رود این عدد کاهش یابد و کمیسیون می‌تواند پیشنهاد خود و گزارشی که در این باره دارد ارائه دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟