عضو مجلس خبرگان: رابطه با رژیم صهیونیستی خط قرمز دنیای اسلام است

به گزارش رکنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری درباره عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند رابطه با رژیم صهیونیستی به ‌عنوان یک خط قرمز در دنیای اسلام، جهان عرب و برای همه ملت‌های آزادیخواه و آگاه جهان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اقدام امارات در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عبور از خط قرمزی است که آزادیخواهان جهان ترسیم کرده بودند، و همچنین دهن‌کجی و خیانت به آرمان مقدس مردم مظلوم فلسطین و همه مسلمانان جهان در آزادی قدس شریف است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: این اقدام امارات با عهد اسلامی - عربی آنها منافات داشت و همانطور که رهبر انقلاب اسلامی در بیاناتشان فرمودند امارات با این اقدام خود جای پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کند.

سعی‌ برخی کشورها در مخفی نگه داشتن رابطه با رژیم غاصب

وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای منطقه چنانچه روابطی هم با رژیم غاصب داشتند، همواره سعی‌شان بر مخفیانه نگه داشتن این رابطه بوده اما اینکه رژیمی با جسارت این رابطه را آشکار و عادی کند برای این است که قبح موضوع را شکسته و به زعم خود راه را برای دیگرانی که برای عادی سازی در صف هستند، فراهم کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: برنامه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر این است که رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی امر عادی تلقی شود بنابراین اگر کشور و امت‌های اسلامی با این اقدام نابخردانه امارات برخورد و آن را محکوم و تقبیح نکنند هیچ بعید نیست که در آینده شاهد پیوستن کشورهای اسلامی دیگری به صف عادی‌سازی روابط باشیم.

محکومیت اقدام نابخردانه امارات

مجتهد شبستری ادامه داد: مسئولان و در راس همه مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی، اقدام نابخردانه امارات را محکوم کردند و انتظار می‌رفت در کشورهای اسلامی دیگر هم با این اقدام برخورد شود اما متاسفانه به جز محدود کشورهایی، سر و صدای زیادی ایجاد نشد و این خیانت بزرگ هم به آرمان فلسطین و هم به سایر کشورهای اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم کشورها و ملت‌های منطقه و همچنین دنیای اسلام و آزادیخواهان جهان این مساله را محکوم کنند تا مشوقی برای عادی‌سازی روابط مخفیانه دیگر کشورها با رژیم اشغالگر نباشد.

مجتهدشبستری درباره ارتباط عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی با انتخابات پیش روی ترامپ اظهار داشت: با توجه به نزدیکی انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ نگران شکست احتمالی خود و پیروزی رقیب است بنابراین از هر طریقی به‌دنبال افزایش آرا و همچنین ترمیم چهره خود از شکست‌های متعدد دیپلماتیک است.

وی تصریح کرد: همچنین ممکن است طرح آمریکا، برای جلب نظر رژیم صهیونیستی و غلبه بر رقیب خود باشد چرا که حامیان این رژیم اشغالگر در آمریکا از قدرت زیادی برخوردارند. اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی بتوانند پایگاهی و جایگاهی در میان کشورهای منطقه خلیج فارس و در نزدیکی ایران که خطر جدی برای این رژیم غاصب به‌شمار می‌رود، پیدا کنند را به عنوان یک پیروزی برای خود تلقی می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟