قالیباف : رییس جمهور وزیر صمت را به مجلس معرفی کند

به گزارش رکنا ، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده محلات پیرو تاخیر در معرفی وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی کشور اقتضا می‌کند که رییس جمهور هرچه سریعتر فرد مورد نظر برای وزارت صمت را به مجلس معرفی کند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی طی تذکری در صحن علنی مجلس گفت: وضعیت بازار، قیمت خودر و بازار لوازم خانگی وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر صمت مدت مدیدی است که وزرات صمت با سررپرست اداره می‌شود و رییس جمهور باید بالاخره وزیر صمت را به مجلس معرفی کند. در حال حاضر کشور در شرایط عادی نیست و هرچه سریعتر باید دزیر صمت به مجلس معرفی شود و رییس جمهور در این زمینه این دست و آن دست نکند.

این نماینده مجلس گفت: این منطقی نیست که تاکنون وزیر صمت به مجلس معرفی نشده است اگر رییس جمهور نظر دیگری دارد باید بداند که در حال حاضر بازار مسئول ندارد و باید مسئول بازار تعیین شود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به آمار‌های ارائه شده درباره مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، بیان داشت: وزارت بهداشت و درمان تعدا مبتلایان را ۳۰۰ هزار نفر اعلام می‌کنند این درحالی است که رییس جمهور آمار نهایی مبتلایان به ویروس کرونا را ۲۵ میلیون نفر اعلام کردند.

وی تاکید کرد : چرا باید آمار‌های بدین نحوه متفاوت باشد یعنی آیا سایر آمار‌ها هم همین طور است یعنی واقعا اینگونه تفاوت در آمار‌ها وجود دارد. تقاضا داریم رییس مجلس در این زمنیه به مسئولین تذکر دهند تا مسئولین در ارائه آمار‌ها درست عمل کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر نماینده محلات از معاون پارلمانی رییس جمهور خواست که این مسئله در دولت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان داشت: در این شرایط سخت اقتصادی وزرات صمت بخش مهمی از امور اقتصادی و به ویژه در موضوع پیشران ها‌ی صنعت مسئولیت‌هایی بر گردن دارد لذا این تذکر به جا است و اگر چه شاید دولت هنوز در این زمینه زمان لازم را دارد، اما شرایط اقتضا می‌کند که رییس جمهور فرد موردنطر برای این وزارتخانه معرفی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟