وصول طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس

به گزارش رکنا ، ابوترابی ابراز امیدواری کرد: در مجلس یازدهم و با توجه به حضور و ریاست آقای قالیباف طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس یازدهم که در آینده نزدیک در صحن اعلام وصول خواهد شد، مصوب شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد،تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه مردم از مجلس یازدهم 3 مطالبه اصلی پیرامون معیشت، اصلاح نظام بانکداری و اداری دارند ، اظهارداشت: بایستی این مشکلات این 3 حوزه پگیری و رفع شود.

وی با بیان اینکه نظام اداری در حال حاضر بسیار خسته کننده است گفت: 6 سال در بحث اداری فعالیت داشته ایم. نظام اداری 18 کشور دنیا را مورد مطالعه قرار داده ایم که چرا دارای نظام اداری روان هستند به این نتیجه رسیده ایم که بایستی به سمت و سوی تمرکز زدایی حرکت کنیم.

متاسفانه در کشور ما شهرستان ها هیچ اختیاری ندارند و تمام تصمیمات در پایتخت انجام می شود. باید اختیارات امور محلی به شهرداران و دهیاران که شوراها بر آن ها نظارت دارند، واگذار شود.

این نماینده مجلس در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: بر این اساس طی طرحی بایستی امور محلی به مسئولین محلی واگذار شود که این طرح با 5 هزار پیوست و با یک مطالعه 6 ساله توسط 100 نفر آماده است. با تصویب این طرح معایب بسیار زیادی که در نظام اداری کشور وجود دارد؛ مرتفع خواهد شد.

اختیارات برعهده یک نفر

ابوترابی بیان کرد: این طرح به نحوی تدوین شده است که اختیارات برعهده یک نفر باشد و آن یک نفر نیز بایستی پاسخگو باشد. درصورتی که شهر توسط یک نفر مدیریت شود از موازی کاری و هدر رفت بیت المال جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی، طرح مدیریت یکپارچه شهری در مجلس دهم با اختلاف 5 رای مصوب نشد. انتظار داریم در مجلس یازدهم و با توجه به حضور و ریاست آقای قالیباف طرح فوق در مجلس یازدهم که درآینده نزدیک در صحن اعلام وصول خواهد شد مصوب شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟