گزارش تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس به قوه قضائیه رفت

به گزارش رکنا، نمایندگان مجلس امروز (سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۹) در جریان گزارش نهایی کمیسیون فرهنگی در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی و ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر مصوب کردند که این گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای بررسی به قوه قضاییه ارسال شود.

در بخشی از این تحقیق و تفحص آمده است: مدیریت باشگاه استقلال از ابتدا تاکنون به عنوان یک شرکت دولتی از بابت اقدامات حقوقی و دفاع از منافع مالی و اجتماعی خود اقدام مؤثری نداشته و تابه‌حال به عناوین مختلف از جمله عدم ثبت مراحل قانونی و نتوانسته جهت وصول مطالبات خود در مراجع قضایی به نمایندگی از شرکت، خواسته‌های خود را محقق نماید.

این تحقیق و تفحص می‌افزاید: مشروح گزارش منابع و مصارف بودجه ای باشگاه پرسپولیس و میزان انحراف از آن از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۵ در جدول پیوست شماره ۲۶ درج شده است بیشترین میزان انحراف از بودجه در سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاده است که برای درآمدها ۸۹ درصد و برای مصارف ۱۴۱ درصد انحراف وجود داشته است. لازم به ذکر است باشگاه هیچگونه اطلاعاتی برای ارقام بودجه ای سال ۱۳۹۶ به هیات ارائه نکرده است.

قرائت گزارش تفحص از استقلال و پرسپولیس

گزارش نهایی کمیسیون فرهنگی در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی و ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر امروز (سه شنبه 30 اردیبهشت‌ماه 99) در صحن علنی مجلس قرائت شد.

گزارش تحقیق و تفحص برای ارجاع به قوه قضائیه به رای نمایندگان گذاشته شد که وکلای ملت با اکثریت آرا به قوه قضائیه ارجاع دادند.

متن این گزارش به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

پیرو درخواست نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از منابع و مصارف و نظام مدیریت شرکت های فرهنگی - ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال گذشته و تصویب این درخواست توسط نمایندگان مجلس و صدور احکام اعضای هیئت تحقیق و تفحص توسط رئیس مجلس در تاریخ ۱۳۹۷/۴/۲۳ و انجام این تحقیق و تفحص، گزارش نهایی در اجرای ماده (۲۱۲) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» برای قرائت در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

جمشید جعفرپور

رئیس کمیسیون فرهنگی برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟