۸۰۰ هزار نفر درخواست بیمه بیکاری دادند / به یک نفر هم پرداخت نشده

به گزارش رکنا، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت صندوق فولاد کشور گفت: مشکلات ۹۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق فولاد به دلیل تغییرات مدیریتی پی در پی در این صندوق ادامه دارد. مصوبات مجلس در این صندوق اجرایی نشده است.

وی در خصوص وضعیت شرکت های زیرمجموعه این صندوق، اظهار داشت: از وزیر صنعت می خواهیم موضوعات این شرکت ها را بررسی کرده و نتایج آن را اعلام کند. کارگروهی برای بررسی شرایط صندوق فولاد تشکیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکر دیگری در خصوص وضعیت ابلاغ مصوبات ستاد کرونا برای اجرا، تصریح کرد: این مصوبات در مورد حمایت و فعالیت های اقتصادی ابلاغ نمی شود. وضعیت بیمه بیکاری تا الان تعیین تکلیف نشده است. بیش از ۸۰۰ هزار نفر درخواست بیکاری کرده اند اما تا امروز حتی یک نفر از بیمه بیکاری برخوردار نشده است.

پورابراهیمی در تذکر دیگری گفت: مصوبات مربوط به حمایت ها در بخش تسهیلات به واحدهای صنفی تا الان به استان ها ابلاغ نشده است.

رئیس جمهور و مجموع وزرا نسبت به ابلاغ مصوبات اقتصادی برای حمایت از فعالان اقتصادی هرچه سریعتر اقدام کنند.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت از امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست نسبت به حمایت از اقشار آسیب پذیر و بیمه بیکاری و ابلاغ مصوبات دولت اقدام کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟