بیانیه منتخب مردم تفرش در واکنش به جعل مدرک تحصیلی / در نهایت من ماندم و اشتباه دیگران

به گزارش رکنا، منتخب مردم تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به نظر شورای نگهبان احترام می‌گذارد، تاکید کرد که صحت‌سنجی مجوز موسسات برعهده نهادهای مسئول است.

برپایه این خبر، ماجرا از آنجا شروع شد که در رسانه ها زمزمه‌هایی از نامعتبر بودن مدرک تحصیلی منتخب تفرش به گوش رسید و چند روز بعد عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از بررسی صحت و سقم آن خبر داد و نهایتاً اعلام کرد وزارت علوم مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش را تأیید نکرد.

بنابر اعلام کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان چنانچه اعضای شورای نگهبان نامعتبر بودن مدرک تحصیلی سینا کمالخوانی احراز نمایند، نتیجه انتخابات تفرش ابطال خواهد شد و وی از حضور در مجلس شورای اسلامی باز خواهد ماند و بلاخره نظر نهایی شورای نگهبان این بود که سینا کمالخانی نمی‌تواند وارد مجلس یازدهم شود.

براساس این گزارش، متن کامل بیانیه سینا کمالخانی به شرح زیر است:

«لقد کان فی یوسف و اخوته آیاته السائلین

همانا در حکایت یوسف و برادرانش برای اهل تحقیق عبرت و حکمت های فراوانیست. »

با عرض سلام به ملت شریف ایران و مردم محجوب منطقه تفرش ، آشتیان و فراهان

خداوند متعال را شاکرم که این فرصت را در اختیار من قرارداد تا هم چون گذشته رو در رو و صریح با هم وطنان بزرگوارم سخن بگویم.

همانطور که در این چند روز از رسانه‌ها دیده‌اید، شنیده‌اید و پیگیری کرده‌اید مباحثی پیرامون مدرک تحصیلی بنده مطرح شده است. لذا وجدانا و قلبا وظیفه خود می‌دانم از این فرصت استفاده کرده و در سه بخش موضوعاتی را جهت تنویر اذهان و افکار عمومی مطرح کنم.

اولا اینجانب سینا کمالخانی جوانی 32 ساله در قرن بیست و یکم و در عصر تکنولوژی به دلیل مشغله‌های کاری تصمیم به ادامه تحصیل از طریق دانشگاه های الکترونیکی گرفتم و نهایتا از طریق فراخوان اینترنتی با یکی از این موسسات آشنا شدم و ثبت نام کردم. بواسطه فعالیت آشکارا و دامنه اینترنتی این موسسه که کسب آن مستلزم دریافت مجوز قطعی از نهادهای ذیربط است، به این موسسه اعتماد کرده و از طریق همان سایت به تحصیل، دریافت جزوات، ارسال پایان‌نامه و واریز شهریه در طول چند ترم اقدام کرده‌ام. علیرغم مستندات و هولوگرام معتبر مدرک تحصیلی، امروز نهادهای مربوطه آن موسسه را فاقد مجوز دانسته و متعاقبا مدرک تحصیلی بنده را تایید نکرده اند.

بدیهی است نظارت بر عملکرد این موسسات و صحت سنجی مجوزهای آنها برعهده نهادهای مسول بوده و بنده هم، چون سه و نیم میلیون دانشجوی دیگر لزومی به بررسی مجوز این موسسات و دانشگاه ها و یا مجوز رشته‌های ارائه شده نمی‌دیدم.

و در نهایت من ماندم و اشتباه دیگران، و قطعا به سهم خود از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آنچنان که باید از حق خود، رای اعتماد مردم و مطالباتی که تحقق آن بر گردنم گذاشته شده بود دفاع کنم.

بخش دوم عرایض بنده معطوف به روند انتخابات و اتفاقات اخیر است.

همانطور که روز به روز فناوری‌ها رشد می‌کنند و توسعه می‌یابند، همانطور که در عصر موج سوم رسانه هستیم و رسانه‌ها به یکی از ملزومات زندگی روزمره ما تبدیل شده است، همانطور هم باید شاهد ترویج اخلاق و بسترسازی حقوقی رسانه‌ها باشیم.

این که امروز یک خبر در عرض چند ساعت از یک کانال تلگرامی منطقه‌ای به رسانه‌های بین‌المللی می‌رسد، این باید یک فرصت گرانبها باشد که می‌توان از آن در راستای پیشرفت یک منطقه، حوزه و حتی یک کشور استفاده کرد. ولی در چند روز اخیر شاهد بودیم عده‌ای با هدف مطرح کردن خویش، جذب بیننده و لایک، خدشه به نظام انتخاباتی، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور و نهایتا عقده‌گشایی علیه بنده و خانواده بنده با نشر مرکب اطلاعات درست و غلط، از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و سعی داشتند عرصه را برای من و همراهانم تنگ کنند.

چیزی که مسلم است اینست که در این روزها شاهد انتحار اخلاقی، خفه کردن وجدان انسانی و جولان مقاصد و نیات نه الزاما شوم، ولی قطعا غیر خیرخواهانه بودیم. شاهد سنگ زدن به قطار اراده ملت و همقطاران خویش بودیم.

باید بدانیم اگر تمکین به رای ملت یکی از ارکان مردم سالاری است، قطعا تمکین به قانون رکن دیگر آن است و باید بفهمیم اگر به دنبال مردم سالاری دینی هستیم، با آلوده کردن فضا به قصد و غرض‌های شخصی نه تنها راه به جایی نخواهیم برد، بلکه ریشه اعتماد مردم را متزلزل و در نهایت از جا خواهیم کند.

باید بدانیم امثال سینا کمالخانی قطره ای از اقیانوس ملت هستند و با حذف ایشان از این عرصه، ملت راه خود را گم نخواهد کرد و خدشه‌ای به شاکله آن وارد نخواهد شد.

لذا بنده اعلام می‌نمایم به تصمیم نهادهای نظارتی و شورای محترم نگهبان احترام گذاشته و به آن تمکین می‌کنم، ولی حق اعتراض به آن موسسه و نهادهای متولی را برای خود محفوظ می‌دانم.

و در بخش پایانی روی سخنم با مردم فرهیخته، فرهیخته دوست و فرهیخته پرور منطقه تفرش، آشتیان و فراهان است. منطقه‌ای با قدمت چند هزار ساله که مهد پدران علم ایران و موثران دانش در جهان بوده و هست.

در انتخابات اخیر مردم این حوزه نشان دادند، دغدغه آبادانی شهر خویش را دارند و علیرغم تبلیغات منفی در جهت سردی تنور انتخابات ایشان مصمم‌تر از همیشه پای صندوق‌های رای حاضر شدند و بنده را مستحق رای اعتماد قاطع و بی‌سابقه خویش دانستند.

فارغ از نتیجه که معلول تصمیم نهادهای نظارتی است، مردم منطقه می‌بایست، این فرصت وحدت و همدلی را مغتنم شمرده و عزم خویش را جزم کنند تا آینده‌ای روشن و قابل اتکا برای خویش و فرزندان خویش رقم بزنند.

جنس من جنس سیاسی بازی و بازی سیاسی نیست. جنس من، جنس ترس از هجمه‌ها و غرق شدن در تخریب‌ها نیست. جنس من، جنس خلل در عزم و دلسردی و دلشکستی نیست. جنس من، جنس فراموشی لطف مردم و اعتماد ایشان نیست. جنس من از جنس اراده است. جنس خدمت است. جنس دردمندی و دغدغه‌مندی است.

کلام آخر اینکه این مسائل سیاسی زودگذر و شیطنت‌های رسانه‌ای نباید خللی در وحدت مردم منطقه ایجاد کند و نباید محملی برای سواستفاده عده‌ای کفتار و کاسب سیاسی شود.

من سینا کمالخانی از مردم محجوب، شریف و متعهد منطقه می‌خواهم اجازه جولان سوداگران بره نما را ندهند که قطعا به حول و قوه الهی از این نمد کلاهی برای ایشان نیست و نخواهد بود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

فارس

کدخبر: 566247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟