چرا منتخبان اصولگرای مجلس یازدهم بدون ماسک به دیدار حاشیه‌نشین‌ها رفتند؟

به گزارش رکنا، به نقل از ایرنا، طی روزهای اخیر، تصاویری از منتخبان لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در حال بازدید از کارخانه‌ها و مناطق حاشیه‌ای تهران و مهمانی‌ها و محافل کوچک سیاسی منتشر شده است. در این میان، محسن پیرهادی، یکی از منتخبان تهران در توییتر خود نوشته است: «در بین کسانی که در خانه مانده‌اند حتماً افرادی وجود دارند که جایشان در خط مقدم، خالی است. زمان جنگ است و خانه‌نشینی توانمندان در رزم، صحیح نیست و کسانی که گمان می‌کنند کاری از دستشان برمی‌آید، برای پس زدن دشمن، باید با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی به میدان بیایند».

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی با عنوان «اقدامات منتخبان تهران قبل از جلوس بر کرسی سبز: دستور کار کرونا و اقتصاد» از فعالیت‌های محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم، الیاس نادران، مجتبی توانگر، سیدمحمود نبویان، عبدالحسین روح‌الامینی، زهره الهیان، محسن پیرهادی، سیدنظام موسوی، اقبال شاکری، ابوالفضل عمویی، مالک شریعتی، روح‌الله ایزدخواه، سیدرضا تقوی، سیداحسان خاندوزی، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، مجتبی رضاخواه، علی خضریان، زهره سادات لاجوردی، علی یزدی‌خواه، سیدمحسن دهنوی، احمد نادری و فاطمه قاسم‌پور خبر داد. بنا بر آنچه در این گزارش آمده است، این ۲۳ نفر در تلاش‌اند با بازدید از مناطق حاشیه‌ای تهران، چون کوره‌پزخانه‌ها و محلات فقیرنشین چون امامزاده یحیی، با مردم تهران ارتباط برقرار کنند.

هرچند این گزارش شامل تصاویری می‌شد که تا حدی با هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی فاصله داشت اما نکته مهم این است که این بازدیدها در حالی انجام شده که طی دو ماه اخیر بسیاری از نهادهای حاکمیتی تعطیل شده‌اند و بسیاری از فعالیت‌ها محدود به دورکاری و فضای مجازی شده است.

در این راستا، ایرناپلاس با مجتبی رضاخواه، منتخب اصولگرای مجلس یازدهم گفت‌وگویی داشته است:

با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا بر محدود کردن رفت‌وآمد و رعایت فاصله اجتماعی و... تأکید کرده است، چرا منتخبان چنین برنامه‌ای را ترتیب داده‌اند؟ آیا ضروری بود؟

این بازدیدها با رعایت اصول بهداشتی کامل انجام گرفته و با آنچه مدنظر ستاد ملی کروناست، منافاتی نداشته است.

در برخی از تصاویر منتشر شده، فاصله اجتماعی رعایت نشده بود، یا برخی منتخبان ماسک و دستکش نداشتند.

در برخی تصاویر که ما ماسک داریم؛ این طور نیست که در همه تصاویر ماسک نداشته باشیم. دلیل عدم استفاده از ماسک در برخی عکس‌ها هم این است که با ماسک چهره‌ها مشخص نمی‌شود، قاعدتا برای عکس گرفتن باید ماسک‌ها را برمی‌داشتیم. نکته دیگر هم این است که بر اساس آنچه آقای حریرچی، معاون وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کردند، استفاده از ماسک برای افرادی که بیمار هستند، ضروری است و اجباری برای افراد عادی نیست. البته در بیشتر این بازدیدها از ماسک استفاده شده است.

مهم‌ترین معضلاتی که در این بازدیدها با آن مواجه شدید چه بود؟

اینها منتشر شده است؛ هم در رسانه‌ها هم فضای مجازی.

من نکته‌ای درباره معضلات مردم در این اخبار ندیدم.

مثلا در کوره‌ها مشکل بهداشتی داشتند؛ هدف ما اطمینان از رعایت اصول بهداشتی وجود ماسک و مواد ضدعفونی در این مکان‌ها بود. در بازدید از واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی نیز این موارد را به اطلاعشان رساندیم.

البته ما جلسات تخصصی نیز درباره اینکه در ایام پساکرونا چه باید کرد، داشتیم. سرآخر نیز ما پیشنهادهایمان را به دولت، در قالب یک نامه منتشر کردیم.

بناست در آینده در قالب طرح در مجلس یازدهم مطرح شود؟

بنده، آقای خاندوزی و تعدادی دیگر از دوستان اقتصادی، یک مجموعه سیاست را در قالب نامه پیشنهادی منتشر کردیم، به نظرم اینها نیازی به قانونی شدن ندارد، چراکه اجرای این موارد در اختیار دولت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟