افرادی که شناسنامه هایشان جای مهر ندارد می توانند در انتخابات شرکت کنند

به گزارش رکنا، سیف‌الله ابوترابی عنوان کرد: افرادی که برای شرکت در انتخابات شناسنامه‌هایشان برای ضرب مهر شرکت در انتخابات جا ندارد، برای ضرب مهر بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و همچنین تایید شورای نگهبان، جای خاصی در شناسنامه مشخص می‌شود و می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. البته این وضعیت فقط برای افرادی است که دارای شناسنامه غیرمکانیزه هستند و شامل دارندگان شناسنامه مکانیزه نمی‌شود.

ابوترابی با اشاره به این که مدرک هویتی مورد نیاز برای شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، شناسنامه و داشتن کد ملی است، اضافه کرد: شماره ملی در شناسنامه‌های مکانیزه درج شده و دارندگان شناسنامه‌های غیرمکانیزه که تعدادشان هم زیاد نیست، باید کد ملی خود را به یاد داشته باشند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمام‌ شناسنامه‌های تعویضی و مفقودی که برای تعویض و صدورشناسنامه درخواست داده بودند، برای شرکت در انتخابات تا ۳۰ بهمن‌ تحویل داده می‌شوند.

وی افزود: در تلاشیم تا زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و هیچ هموطنی به خاطر نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم نمی‌شود. همه مقدمات برای شرکت در انتخابات برای همه اتباع ایرانی فراهم و تمهیدات مورد نیاز در برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

ابوترابی گفت: هموطنان به منظور شرکت در انتخابات اوراق هویتی خود مانند شناسنامه و کارت ملی را همراه داشته باشند و چنانچه در خواستی مبنی بر تعویض یا صدور شناسنامه مفقودی دارند، زودتر اقدام کنند. چون به درخواست‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن پاسخ داده می‌شود و در روزهای اول و دوم اسفند فقط شناسنامه‌های مفقودی و تعویضی که از قبل درخواست داده شده بود، به افراد تحویل داده می شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟