نماینده مجلس: برای ایجاد اشتغال و کنترل تورم نیازمند حمایت از تولید داخل هستیم

به گزارش رکنا، عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی ، با بیان اینکه برای تولید ثروت، ایجاد اشتغال و کنترل تورم و رکود، نیاز به حمایت از تولید داخل داریم، اظهارداشت:طبق قانون می بایست 30 درصد از هدفمندی یارانه‌ها به تولید اختصاص داده می‌شد ولی هیچگاه این موضوع محقق نشد و یکی از آسیب‌های وارد شده به تولید در هدفمندی یارانه‌ها، اختصاص نیافتن یارانه تولید با وجود تصویب چندگانه قانون توسط مجلس است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از بخش تولید باید یارانه پر درآمدها حذف شود، گفت: به اعتقاد من این اقدام باید همان سه سال پیش که مجلس آن را تصویب کرد به اجرا درمی‌آمد چراکه افرادی که در طبقه ثروتمندان قرار دارند نیازی به یارانه نقدی ندارند و مسلماْ حذف این یارانه سهمی در رفاه این سه دهک نخواهد داشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس افزود: توانمندسازی دولت در زمینه‌ی شناسایی اقشار پردرآمد از پیش‌شرط‌های موفقیت در حذف یارانه‌ی نقدی اقشار پردرآمد است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه یکی از اهداف پرداخت یارانه‌ها بهبود ضریب جینی است، افزود: درحال حاضر دریافت یارانه 45‌هزار تومانی نتوانسته فاصله طبقاتی میان اقشار کم‌درآمد و پردرآمد جامعه را کاهش و شاخص ضریب جینی را بهبود دهد.

نمایند مردم در مجلس دهم ادامه داد: اما باید به این نکته توجه شود با وجود شرایط رکودی حاضر اقتصاد کشور و افزایش قیمت‌ها بهتر است در اجرای این قانون دقت لازم به عمل آمده تا با حداقل خطا این حذف صورت گیرد تا منجر به قطع یارانه افراد محروم و نیازمند نشود.

وی با اشاره به اینکه دولت با حذف یارانه افراد پر درآمدمی تواند منبع مالی خوبی جمع آوری کند، افزود: دولت مجبور است هزینه‌های خود را ساماندهی کند که یکی از این هزینه‌ها حذف یارانه‌های نقدی آفراد پر درآمد جامعه است. دولت از منابعی که از محل حذف یارانه پروتمندان آزاد می شود می تواند مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که یکی ازاهداف قانون هدفمندی است را افزایش دهد.

پاپی زاده اظهارداشت: همچنین بخشی از درآمد حاصل از محل حذف یارانه خانوارهای پردرآمد، که نصیب دولت خواهد شد، دولت با این مبلغ می‌تواند بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند و البته چاره ای هم جز این هم ندارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تصریح کرد:به طور کلی باید توجه داشت مردم پذیرفته‌اند که حذف یارانه نقدی پردرآمدها کارِ به مراتب بهتری است و منابعی که از این محل آزاد می‌شود، تأثیر بسیاری در اوضاع اقتصادی خانوار‌ها و اشتغال جوانان خواهد داشت و همین رقم عایدی خوبی برای دولت جهت جبران هزینه‌ها خواهد بود.

نماینده مردم دزفول در مجلس تصریح کرد: چرا دولت تاکنون اقدامی جدی و موثر برای شناسایی این افراد نکرده است جای سوال است اما اگر دولت در شناسایی افراد پر درآمد جامعه با مشکل رو به رو است می تواند دهک‌های پایین درآمدی جامعه را شناسایی کند که این امر امکان‌پذیر است و تبعات اجتماعی کمتری دارد.

به گفته پاپی زاده حتی اگر دولت با حاشیه خطایی این مصوبه را اجرا کند همچنان مردم این حق را دارند تا با ارائه ادله درخواست برقراری دوباره یارانه خود را داشته باشند هر چند به نظر من رقم یارانه ای که پرداخت می شود واقعا رقم قابل توجهی نیست که کسی را از زندگی ساقط کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 507899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟