دستگیری کلاهبردار 60 میلیاردی در شهرستان نور

کلاهبرداری در نور رخ داد. فردی که کلاهبرداری می کرد دستگیری شد. این مرد با استفاده از پیامک جعلی کلاهبرداری میکرد. کلاهبرداری کاری بر پایهٔ فریب است که کسی یا کسانی برای کسب نفع خود یا موسسه‌ای انجام می‌دهند. کلاهبرداری در بسیاری از کشورها جرم است.

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن شهروندان به پلیس فتا نور با ارائه شکواییه‌ای به پلیس فتا اعلام کردند به تازگی متوجه شدن شخص یا اشخاصی ناشناس به حساب‌شان دسترسی داشته و از حساب بانکی‌شان به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

به گزارش رکنا، وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های خود دریافتند که فردی با ارسال پیامک‌های جعلی تخفیف ویژه پاییزه در پوشش لوازم خانگی حاوی لینک بدافزار، از کاربران درخواست کرده که برنامه تخفیف ویژه پاییزه را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه قربانی و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فنی وتحقیقات خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از شهرهای استان‌ مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی، توسط پلیس فتا شهرستان نور دستگیر و به همراه ادله های دخیل در ارتکاب جرم، به پلیس فتا استان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎ های اجتماعی  تا این لحظه اعتراف کرده و مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان تا این لحظه  60.012.012ریال بر آورد شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

کدخبر: 729193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟