غرق شدن ۷۷ نفر در سواحل دریای مازندران

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از شروع تا پایان طرح دریا (خرداد، تیر، مرداد، شهریور) ۷۷ نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش رکنا، دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۶۹ نفر از غرق شدگان مرد و بقیه زن هستند، افزود: ۶۹ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند.

او گفت: در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۲۰، بابلسر، نوشهر و چالوس هر کدام با ۱۱ مورد بیشترین و شهرستان بهشهر با یک فوتی مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

عباسی ادامه داد، بر اساس آمار‌ها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به تیر ماه با ۳۲، خرداد با ۱۸، شهریور با ۱۵ و مرداد با ۱۲ مورد به ثبت رسید.

او گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۴ مورد و کمترین آن‌ها بالای ۶۱ سال با ۳ مورد غرقی گزارش شده است.

این مقام اجرایی استان در پایان در خصوص افزایش آمار غرق شدگان گفت: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند و بیشتر این افراد با وجود توصیه‌ها و هشدار‌های مکرر، محدوده‌های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.

به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست.

کدخبر: 726806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟