نماز جمعه شهرهای قرمز کرونایی مازندران برگزار نمی شود

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمد انتظاری شامگاه پنجشنبه افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و تایید ستاد مقابله با ویروس کرونا استان، شهر های آمل و بهشهر با وضعیت قرمز شیوع کرونا تشخیص داده شدند و به همین دلیل نماز جمعه در این ۲ شهرستان تا عادی شدن شرایط برگزار نمی شود.

وی به وضعیت برگزاری نماز جمعه در باقی شهرستان های مازندران اشاره کرد ادامه داد : نماز جمعه در باقی ۴۵ نقطه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران از اسفند پارسال و با بروز بیماری کرونا برپایی نماز جمعه در استان ملغی شد و از خردادماه به تدریج و با صلاحدید و اعلام نظر علوم پزشکی برگزاری نماز جمعه به صورت محدود در برخی نقاط آغاز شد.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و موازین فاصله گذاری اجتماعی برای برپایی نماز جمعه تاکید و تصریح کرد : استفاده از دستکش ، ماسک و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی از جمله این موارد است .

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران همچنین رعایت فاصله بیش از یک متر میان نمازگزاران را نیز ضروری عنوان کرد و گفت: در تمامی اماکن برپایی نماز جمعه مسئولانی جهت بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی مستقر خواهند شد.

انتظاری همچنین اظهار داشت: مردم باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی را اولویت رفتاری خود برای مقابله با ویروس کروان قرار دهند زیرا در غیر این صورت شاهد بازگشت به دوران پیک خواهیم بود.

در مجموع در ۴۷ نقطه استان نماز جمعه برگزار می شود.

مازندران اکنون ۱۲۲ روز است که شیوع ویروس کووید -۱۹ یا همان کرونا را پشت سر می گذارد؛ ویروسی که تاکنون در این استان صدها نفر را به خود مبتلا کرد و جان دهها نفر را گرفت.

هم اکنون ۲۹۰ یمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و تحت درمان قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟