خلوت‌ترین نوروز محور سوادکوه / کاهش قابل توجه تردد‌ها

تعطیلات نوروز به عنوان مهمتر‌ین تعطیلاتی است که محور سوادکوه با ترافیک سنگین و طولانی همراه است و یک روز‌مانده به این تعطیلات که طولانی‌ترین تعطیلات مستمر کشور درج‌شده در تقویم را هم به خود اختصاص داده است، اوج این ترافیک است ولی امروز حضور میدانی در محور سوادکوه بیانگر خلوت‌ترین تعطیلات نوروزی در محور سوادکوه است که دلیل آن هم همه‌گیری ویروس کرونا است.

خلوت‌ترین نوروز محور سوادکوه

تبلیغات گسترده و همه‌جانبه درباره «در‌خانه‌ماندن» و همکاری با حافظان سلامت و دوری خطر از خود و خانواده خود باعث شد تا محور سوادکوه در آستانه نوروز خلوت‌ترین ایام خود را سپری کند و البته تعطیلات اسفند‌ماه هم باعث شد تا بسیاری از مسافران یا بومیان تهران‌نشین در طول این ماه به مازندران سفر کنند.

تقدیر وزارت بهداشت از مازندران به دلیل کاهش قابل توجه تردد‌ها و شمار مبتلایان بیانگر توجه لازم و توجه همگانی به این خطر بزرگ در روز‌های پایانی سال 1398 است که ضرورت استمرار آن احساس می‌شود.

احتمال ترافیک سنگین با بازگشت مسافران

رئیس پلیس راهور سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس شهرستان سوادکوه با تأیید کاهش مسافرت‌ در آستانه نوروز نسبت به سال گذشته، گفت: سال گذشته در آستانه نوروز شاهد ترافیک چند ‌ده کیلومتری و پس‌خوردگی آن بودیم که امسال شاهد آن نبودیم.

محمد صادقی به دلایل کاهش قابل توجه ترافیک در محور سوادکوه اشاره کرد و افزود: وجود ویروس «کرونا» و پخش‌شدن تعطیلات در طول ماه اسفند‌ماه از دلایل کاهش ترافیک در محور سوادکوه بود.

وی با بیان در سال‌های گذشته از 25 تا 29 اسفند‌ماه شاهد بالا‌تر‌ین ترافیک در محور سوادکوه بودیم، خاطر نشان کرد: احتمال ترافیک سنگین با بازگشت مسافرانی که در طول اسفند‌ماه به مازندران وارد شدند، وجود دارد و این ترافیک می‌تواند از 10 فروردین‌ماه آغاز شود.

صادقی با بیان اینکه بهترین توصیه به هموطنان این است که «در خانه بمانند»، گفت: چند نفر از همکاران ما به دلیل انجام وظیفه و ارتباط با مردم مبتلا به ویروس کرونا شدند.

خلاصی از از شرّ ویروس کرونا

همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از روابط اجتماعی و فرهنگی دست‌خوش تغییرات شود و نوروز امسال هم رعایت دستورات بهداشتی باعث می‌شود تا زود‌تر از شرّ ویروس کرونا خلاصی پیدا کنیم.

گزارش و عکس از عمران اکبرنژاد

سفرهای نوروزی از جاده فیروزکوه کاهش چشمگیری داشته است

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: سفرهای نوروزی به سمت استان های شمالی از مسیر جاده‌های هراز و فیروزکوه نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

سیاوش محبی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ترافیک در تمام محورهای شرق استان تهران؛ فیروزکوه، هراز، آزادراه حرم تا حرم و امام رضا (ع) عادی و روان است و گره ترافیکی مشاهده نمی‌شود.

وی ضمن قدردانی از توجه هموطنانی که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به مسافرت نرفتند، خاطر نشان کرد: کاهش تردد در جاده‌های هراز و فیروزکوه نسبت به سال قبل مشهود است.

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: در سه پایگاه عوارضی آزاد راه تهران- پردیس، دماوند وجاجرود تب سنجی و غربالگری توسط نیروهای هلال احمر در حال انجام است.

محبی عنوان کرد: به مسافران پس از غربالگری اجازه تردد درجاده‌های منتهی به استان‎های شمالی داده می شود.

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: در صورت مشکوک بودن افراد به بیماری، از ورود آنها جلوگیری شده و برای ۱۴ روز به قرنطینه اعزام میشوند.

وی ادامه داد: رانندگان همکاری خوبی برای غربالگری کووید ۱۹ با عوامل امدادی هلال احمر دارند و تاکنون مورد مشکوک گزارش نشده است.

فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران گفت: با توجه عادی بودن تردد، فردا جمعه اول فرودین سال ۹۹ هیچ محدودیت ترافیکی در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی اعمال نخواهد شد.

محبی با اشاره به اهمیت رعایت قوانین توسط رانندگان تاکید کرد: ماموران پلیس راهور در جاده ها حضور دارند و خلوت بودن جاده‌ها دلیلی برای سرعت و سبقت غیر مجاز نیست.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟