سردار محمدحسین بابایی عصر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن خداقوت به کادر درمانی و مراکز بهداشتی و پرستاران که سربازان خط مقدم جبهه سلامت هستند، از بکارگیری 100 هزار بسیجی در قرارگاه پدافند زیستی در سراسر استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شروع بحران کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، به امر ساماندهی بسیجیان برای مبارزه به کرونا پرداختیم که بسیجیان در قالب مدافعان سلامت در کنار مدافعان حرم و وطن بصورت داوطلبانه وارد میدان مهار کرونا شوند.

وی با اشاره به اینکه چهار گروه سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ناظران سلامت و ستاد پشتیبانی سلامت در این قرارگاه سازماندهی شدند، افزود:‌ 2 هزار بسیجی در بخش سفیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل در امر آموزش و پیشگیری از ابتلا به کرونا مشغول اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اعلام اینکه 77 هزار بسیجی هم بعنوان مدافعان سلامت در بخش گندزدایی، ضدعفونی و رفع آلودگی مناطق در حال کار‌های اجرایی هستند، اضافه کرد: آماری که گفته شد مربوط به بسیجیانی است که حتی یک ساعت، نصف روز یا یک روز تمام به کار اجرایی می‌پردازند.

این مسؤول بیان داد: اماکن و تمام مناطقی که انتشار و انتقال ویروس در آن است مثل پمپ بنزین‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها، نانوایی‌ها و ... بصورت مستمر توسط بسیجیان، ضدعفونی می‌شود که در هفته چهارم بحران کرونا برنامه‌ریزی شد که برای از کار انداختن قطعی چرخه انتقال کرونا با هدایت دانشگاه علوم پزشکی ساری و بابل بصورت خانه به خانه و محله به محله گندزدایی صورت بگیرد تا استان به یک ثبات برسد.

بابایی در بخش دیگری از سخنان با یادآوری ستاد پشتیبانی از جنگ در دوران دفاع مقدس، افزود:‌ امروزه هم جهادگران بسیجی جاپای پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گذاشتند و به صورت ایثارگرانه و شبانه روزی در حال تولید لوازم بهداشتی و نیاز‌های کادر درمانی و بیمارستانی شامل، ماسک بهداشتی، گان بیمارستانی، رو تختی، روبالشی، دستکش، محلول‌های ضدعفونی و ... هستند که بصورت گسترده در حال تولید و توزیع است.

به گفته وی، تمامی تولیدات و ملزومات پزشکی پس از تولید، توسط علوم پزشکی مازندران استریل و ضدعفونی شده و بصورت پک‌های بهداشتی بسته‌بندی می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران از مجوز 100 کارگاه تولید لوازم بهداشتی 45 روزه توسط علوم پزشکی مازندران داد و خاطرنشان کرد:‌ محصولی که تولید می‌شود زیر نظر بسیج جامعه پزشکی بررسی شده تا با اطمینان لازم تولید شوند.

این مسؤول از احداث بیمارستان نیروی زمینی سپاه در مازندران داد و گفت:‌ در غرب استان هم بیمارستان امام رضا (ع) ندسا در چالوس آماده است تا به مردم غرب مازندران خدمات‌دهی کند.

 

بابایی ادامه داد: بخشی از نیروهای پاسدار که در حال گذر از آموزش دوره تکمیلی پزشک یاری توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا هستند تا به کمک کار کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشند.

وی به ناظرین سلامت و بکارگیری بسیجیان برای نظارت در بازار و اصناف هم اشاره کرد و گفت:‌ ناظرین سلامت با همکاری اداره صمت در کنترل بازار بویژه نیاز‌های مردم در اقلام بهداشتی و با همکاری اطلاعات سپاه موفق به کشف موارد زیادی از انبار‌های احتکاری تجهیزات پزشکی و لوازم تقلبی در مازندران شدند.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه ضمن قدردانی از خیرین که ایثارگرانه پای کار آمدند، یادآور شد: این بحران‌ها برای سپاه چیز جدید نیست در دوره دفاع مقدس هم ما شاهد حضور پرستاران و پزشکان در خط مقدم و در بیمارستان صحرایی و بیمارستان‌های سراسر کشور بودیم که خدمات عاشقانه و متعهدانه به رزمندگان و مردم میدادند.

این مسؤول با اعلام شعار همیشگی سپاه از مردم با مردم برای مردم خاطرنشان کرد: در هر موضوع مهمی که با آن مواجه شدیم تنها راه برون رفت از مشکل آن است که به صورت مردمی حل کنیم، چه در اقتصاد و چه در بهداشت که امروز در سراسر کشور بسیجیان به عنوان بخش عمده‌ای از مردم ورود به عرصه پیدا کردند و درحال خدمات رسانی هستند.

بابایی با اشاره به اینکه هر کسی بر اساس تعهد دینی، اخلاقی و انسانی به بیماران و مردم خدمات میدهد، کارش عبادت محسوب می‌شود، یادآور شد:‌یک تجربه دقیق‌تری در این بحران بدست می‌آوریم چرا که با توجه به احتمال بیولوژیکی بودن این مسئله و تستی که دشمن با این ویروس در کشور داشته است و همه را درگیر کرده، باید خودمان را آماده بحران‌های سخت تری کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه طبق سنت الهی مکر دشمنان به خودشان برمی‌گردد، گفت:‌ این بحران امتحانی برای همه ما و مردم ایران است که از این امتحان سربلند بیرون بیاییم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟