ممنوعیت کارهای درمانی توسط دانشجویان دندانپزشکی در مراکز خصوصی

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: توزیع متخصص برای استان‌ها توسط معاونت درمان وبدا و فوق تخصص توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸و ۹۹ هر سال بیش از ۸۰ نفر متخصص جدید به شهرهای استان اعزام شدند، اظهار داشت: همچنین در سال ۹۹ سه متخصص مورد نیاز استان نیز جذب شده است.

نیکبخت با تاکید براینکه در زمینه جذب فوق تخصص برای استان با کمبود مواجه‌ایم، تصریح کرد: امیدواریم امسال مابقی کمبودها را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص استفاده از دانشجوی دندانپزشکی در کلینک‌های دندانپزشکی استان، گفت: مطلقا حق انجام کارهای درمانی توسط دانشجویان رشته دندانپزشکی در مراکز خصوصی وجود ندارد و چنانچه دندانپزشکی در مطب از این افراد برای خدمات دهی استفاده کند تعطیل خواهدشد.

وی اضافه کرد: در کلینیک‌های دولتی و مراکز وابسته به دانشکده دندانپزشکی لرستان دانشجویان تحت نظارت اساتید خود می‌توانند درمان را انجام دهند تاهم آموزش بینند و هم کار می‌کنند و این شیوه آموزش در نظام پزشکی و دندانپزشکی است.

نیکبخت عنوان کرد: موافقت اصولی برای تاسیس سی‌تی‌اسکن و MRI برای استان از سوی وزارت بهداشت صادر شده و به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شده است اما برای خرید این دستگاه‌ها در نوبت خرید قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای سونوگرافی اولویت با بیماران اورژانسی است و برای دیگران نیز محدودیتی وجود ندارد.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 676310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟