حمایت از تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه ای مرتبط با فرهنگ اقامه نماز

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، احمد حسین فتایی در جلسه شورای اقامه نماز، ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به ترویج فرهنگ اقامه نماز، گفت: هم‌گرایی و هم‌افزایی در زیرمجموعه اداره کل موجب تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی می‌شود و برخی شاخص‌های   فرهنگی ازجمله فرهنگ اقامه نماز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان افزود: مهم‌ترین وجه تمایز فعالیت‌های ما در حوزه نماز، استفاده از ظرفیت شاخه‌های مختلف فرهنگی و هنری، از جمله کتاب، شعر، خوشنویسی، عکس، نمایش و ... برای ترویج این شاخصه فرهنگی است و در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌های استان به‌ خوبی استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های محلی یکی از بهترین امکان‌های موجود برای ترویج فرهنگ اقامه نماز است، تصریح کرد: از تولیدات و آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در حوزه نماز به‌صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

فتایی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری و در صورت بهبود وضعیت کرونایی استان، از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حوزه نماز تجلیل خواهیم کرد.

گفتنی است در این جلسه در خصوص ساخت و تولید ده موشن گرافیک، برگزاری جشنواره خوشنویسی آیات و روایات مرتبط با نماز، برگزاری دومین جشنواره عکس، فیلم و... محراب در خانه با عنوان «عبادت اولی‌ها» و برپایی دوره‌های آموزش نماز در سامانه بچه‌های مسجد بحث و گفتگو و مقدمات آن به تصویب رسید.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 675809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟