سهم نیم درصدی لرستان از سدسازی کشور

اسفندیار حسنی مقدم در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، اظهار داشت: لرستان ۱.۷ مساحت کشور ۲.۲ درصد جمعیت کشور، ۱۱ درصد آب‌های کشور و ۴.۷ درصد زمین‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سهم لرستان از سد سازی نیم درصد است، این یکی از مهم‌ترین موانع توسعه لرستان در بخش کشاورزی است و خواست ما از وزارت نیرو این است که معادل جمعیت یا مساحت و یا درصد آب‌های استان، آب به لرستان تخصیص دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خواستار افزایش تخصیص آب برای ۱۸۵ هزار هکتار زمین آبی از یک میلیارد مترمکعب به یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب و حداقل یک میلیارد متر مکعب برای آبی کردن ۱۲۰ هزار هکتار زمین دیم به آبی شد و افزود: در واقع مطالبه بخش کشاورزی لرستان از وزارت نیرو حداقل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب است.

حسنی مقدم گفت: اصلاح تصویب‌نامه کشت برنج، اصلاح نظام جامع دامپروری، عدم تخصیص آب به گلخانه‌ها، رفع موانع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی و زوال درختان بلوط از جمله موانع تولید هستند.

وی با تاکید بر اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان گفت: آبی کردن ۱۱ هزار هکتار از اراضی زیر سدها، احداث سد و توسعه کشت گیاهان دارویی نیز از جمله عوامل پشتیبانی در تولید کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در این راستا با تشکیل دبیرخانه مستقر در معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی معاونت‌ها، مدیریت‌ها و ادارات کل وابسته در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها برنامه‌های پیشنهادی خود را اعلام خواهند کرد.

 

کدخبر: 675788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟