افزایش جریمه‌ها در کاهش تخلفات زیست محیطی موثر خواهد بود

مهرداد فتحی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست میزان جرائم و تخلفات زیستی محیطی از جمله شکار و صید به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از دلایل بازدارندگی تخلفات زیست محیطی افزایش میزان جریمه‌هاست که هر سه سال یکبار از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه هرچه قدر میزان جریمه‌ها افزایش پیدا کند باز نمی‌توان جبران آن تخلف شود، تصریح کرد: افزایش میزان جریمه‌ها قطعا در کاهش تخلفات زیست محیطی موثر خواهد بود.

 فتحی بیرانوند با بیان اینکه در این راستا تعداد زیادی شکارچی متخلف دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند، ادامه داد: علاوه بر مجازات قضایی، جریمه شکار هر قطعه کبک سه میلیون ریال است که متخلفین با این مجازات‌ها مواجه هستند. وی با بیان اینکه در این راستا تعداد زیادی شکارچی متخلف دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند، ادامه داد: علاوه بر مجازات قضایی، جریمه شکار هر قطعه کبک سه میلیون ریال است که متخلفین با این مجازات‌ها مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی منطقه صید و شکار ممنوع در لرستان داریم، گفت: تعداد زیادی از مناطقی که دارای تنوع زیستی بالایی بودند صید و شکار در آنها ممنوع شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار هکتار از مناطق اعم از تحت مدیریت و شکار صید ممنوع در استان داریم که هرگونه شکار در آنها ممنوع اعلام شده است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین راهبردهای محیط زیست آموزش و رواج فرهنگ زیستی محیطی در جامعه است، گفت: چنانچه بتوانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم قطعا بخشی از مشکلات زیستی برطرف خواهد شد.

 

کدخبر: 675250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟