ابتلا به کرونای بیش از ۵۰۰ نفر از کادر درمانی لرستان

دکتر محمدرضا نیکبخت در خصوص طرح تحول نظام سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، اظهار داشت: این طرح در دولت اول تدبیر و امید شروع شد که کاهش پرداختی از جیب مردم از مزایای این طرح بود.

وی گفت: این طرح باعث شد تخت‌های ICU بیشتری در استان نصب شود که در شیوع بیماری منحوس کرونا از آنها استفاده شد.

رئی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: برای بیماری کرونا ویروس ۱۳۷ تخت جدید به مراکز درمانی و بیمارستانهای استان اضافه شده است.

نیکبخت بیان کرد: همچنین ۱۲۲ تخت را تعمیر و بازسازی کردیم.

وی گفت: این تخت‌ها به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های شهید رحیمی خرم‌آباد، ابن‌سینای نورآباد، امام علی(ع) ازنا، امام خمینی(ره) پلدختر والشتر، هفت تیر دورود، شهید ولیان الیگودرز، بیمارستان‌های کوهدشت و بروجرد اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه از لحاظ تعداد تخت بیمارستانی با نرم کشوری فاصله داریم، اظهار کرد: در حوزه درمان تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال در بخش دانشگاهی استان ۲۲۲۵ تخت است.

نیکبخت اضافه کرد: میانگین کشور یک و هفت‌دهم در هزار است، بنابراین دو دهم با نرم کشوری فاصله داریم اما با راه‌اندازی تخت‌های کوهدشت، دورود و بیمارستان جدید نیایش از مرز هم خواهیم گذشت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ به رقم دو تخت به ازای ۱۰۰۰ نفر جمعیت برسیم و برای کرونا سعی کرده‌ایم تخت اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ پزشک داریم که برای خدمات دهی به بیماران فعالیت دارند، افزود: چنانچه قصوری و ظلمی از سوی پزشکی محرز شود از طریق پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی پیگیر موضوع خواهیم بود.

نیکبخت گفت: روزانه بیش از ۲۰۰۰ بیمار در مراکز درمانی و بخش‌های بیمارستانی استان بستری می‌شوند هرچند ممکن است اشتباهی رخ دهد از طریق مراجع ذیصلاح پیگیر خواهیم بود.

 

کدخبر: 674926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟