رفع تصرف ۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان

بهرام میردریکوند در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، افزود: در این راستا ۷۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و بیش از ۳۰۰ فقره قلع و قمع انجام شده است.

وی ادامه داد: به استناد ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی جرم محسوب و با خاطیان امر بر اساس قانون برخورد قضایی لازم انجام می شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به گشت زنی کارکنان امور اراضی استان  و صدور اخطار به افرادی که اقدام به تخریب اراضی در اطراف روستاها و حاشیه شهرها داشتند حدود ۳۰۰ مورد توقف عملیات ساخت و ساز نیز صورت گرفته است.

میردریکوند اضافه کرد:  گشت های سامانه حفاظتی خودروئی در ایام تعطیلات نوروزی نیز به طور کامل در آماده باش هستند و اراضی کشاورزی، زراعی و باغی را رصد می کنند.

وی گفت: باتوجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال اقدام به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی وجود دارد بنابراین با استقرار تیم های ویژه حفظ کاربری و رصد گزارش های سامانه ۱۳۱، از تخلفات احتمالی جلوگیری می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۲ گروه برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان در آمادگی کامل قرار دارند تصریح کرد: با هرگونه تغییر کاربری غیرقانونی برخورد می شود.

میردریکوند گفت: برخی افراد کم اطلاع بدون در نظر گرفتن قانون و ضوابط در محدوده اراضی کشاورزی به ویژه حریم شهرها کاربری زمین ها را به صورت غیرمجاز تغییر می دهند در حالیکه شهروندان باید قبل از هرگونه معامله در اراضی کشاورزی و هر اقدامی در این زمین ها، استعلام لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده تغییرات غیرمجازی کاربری، مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: حفظ زمین های کشاورزی برای تولید محصولت غذایی یک ضرورت است بنابراین تغییر کاربری این زمین ها به ویژه در حاشیه شهر و روستاها خسارت جبران ناپذیری خواهد داشت.

 

کدخبر: 672640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟