تعهدات دولت در لرستان عملی نشده است

به گزارش خبرنگار رکنا، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد، با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ماه شعبان و اعیاد مبارک این ماه را به مردم تبریک عرض می‌کنم.

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا

وی با بیان اینکه ماه شعبان با سال جدید همراه شده و امید است که به تقارن تغییر و تحول در بهار طبیعت، در دل‌های ما ارتقای معنوی را شاهد باشیم افزود: ویروس کرونا همچنان در همه جا در حال گردش است و در این راستا تاکید می‌شود که مقررات ستاد کرونا رعایت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی دو شهر استان از زرد به نارنجی تبدیل شده و میزان درصد عدم رعایت پروتکل‌ها در حال افزایش است گفت: این امر نشانه خوبی نیست.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: یکی از جاهایی که منجر به افزایش ابتلاء به کرونا می‌شود حضور انبوه و متراکم در آرامستان ها است و در این راستا تقاضا داریم که به دستور العمل های ستاد کرونا پایبند باشیم تا بتوانیم سال جدید را با سلامتی و تندرستی آغاز کنیم.

وی همچنین از فعالیت کادر درمان استان در دوران شیوع کرونا تقدیر کرد.

پیوند عمیق انقلاب اسلامی با نهضت امام حسین (ع)

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد صاحب الزمان (عج)، ولادت امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) گفت: قدر مشترک این مناسبت‌ها این بوده که ملت و انقلاب اسلامی ما پیوند عمیقی با نهضت امام حسین (ع) دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه رهبر این نهضت، ولی خدا و امام حسین (ع) بوده است ادامه داد: سردار این نهضت حضرت ابوالفضل (ع) و پیام رسان آن امام سجاد (ع) بوده است.

وی با اشاره به پیوند عمیق و معرفت مردم مسلمان و شیعه با امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) عنوان کرد: اینها در نهضت کربلا و عاشورای حسینی محوری بودند و نقش آفرینی کردند.

وفاداری جانبازان به انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه جانبازان جراحت جنگ را بر تن دارند و با همان جراحت در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور دارند گفت: جانبازانی که بر همان مرام و اهداف هستند، دارای اجر عظیم هستند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه حضور جانبازان در صحنه‌های مختلف انقلاب، حاکی از وفاداری به انقلاب اسلامی، راه امام راحل و مقام معظم رهبری است گفت: همه این سختی‌ها، تلاش‌ها و رنج‌ها وقتی پسندیده است که همراه با تقوا باشد.

رزمایش کمک مومنانه روح تازه به جامعه بخشید

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال ۹۹، سال کرونایی بود و در تاریخ این سال به عنوان سال کرونایی ثبت خواهد شد افزود: کرونا در سه محور اقتصاد و معیشت، روابط اجتماعی و خانوادگی و همچنین انجام عبادات دسته جمعی بیشترین تأثیر را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه کرونا در عین سختی و دشوارهایی که داشت، با تدبیر مقام معظم رهبری و به راه افتادن رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه، به جامعه روح و حیات بخشیده شد گفت: این رزمایش از سوی دستگاه‌های مختلف، خیران و… بی نظیر بود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به تلاش و جهاد کادر درمان در این ایام ادامه داد: فعالیت گروههای جهادی و انقلابی، تهیه واکسن و… از زیبایی‌های سال ۹۹ بود.

تأثیر منفی کرونا بر معیشت و اقتصاد مردم

وی گفت: تأثیر منفی کرونا بر اقتصاد کشور را نمی‌شود انکار کرد، اما اگر سیاست‌های درستی در بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو به کار گرفته می‌شد، اگر برنامه‌های درست، علمی و کارشناسی در بازار بورس به کار گرفته می‌شد، اگر نظارت کامل در تنظیم بازار و کالاهای اساسی مردم به کار گرفته می‌شد، اگر حذف شیوه‌های مزمن و زشت دلالی و عدم اتکا به برجام مورد توجه قرار می‌گرفت، مردم شریف و نجیب ما تا این اندازه به زحمت نمی‌افتادند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه البته دشمن به دنبال این بود که با تحریم همه جانبه بین مردم و نظام اسلامی ایجاد شکاف و فاصله کند افزود: اما این منجر به شکست رئیس جمهور سابق آمریکا شد و مردم به کنگره حمله کردند، توطئه دشمن به سمت و سوی خودش رفت.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: می‌توانیم با یاری خدا، اتکا به شرکت‌های دانش بنیان، استعداد و توانایی‌های جوانان، موفقیت صنایع دفاعی را در بقیه زمینه‌ها هم شاهد باشیم.

دولت به تعهدات خود به مردم لرستان عمل کند

وی عنوان کرد: در سال ۹۹ در استان، آهنگ حرکت رو به جلو بود اما می‌تواند سرعت و رشد خیلی بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به جذب هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های نیمه تمام گفت: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها تا پایان دولت است و جذب این اعتبار جز مطالبات مردم لرستان است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه تعهدات حوزه مسکن، اشتغال، راه اندازی کارخانه‌ها تعطیل، رفع مشکل حقوقی و قضائی آنها و… از دیگر مطالبات مردم است افزود: امیدواریم با کار مضاعف و مطالبه گری درست مردم، شاهد عملیاتی شدن اینها باشیم.

 

کدخبر: 671825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟