ورود چهارمین محموله واکسن کرونا به لرستان

حمید مخیری در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: محموله چهارم واکسن کووید ۱۹ شامل ۲ هزار و ۱۳۶ دوز واکسن "سی نوفارم" ساخت کشور چین و ۲ هزار و ۸۵۰ دوز واکسن "اسپوتنیک وی" روسی است.

وی افزود: طبق دستورالعمل ارسالی، واکسن چینی برای افراد پرخطر از جمله افراد دارای بیماری زمینه ای و بیماری خاص، و واکسن اسپوتنیک وی نیز برای تکمیل واکسینه کردن کادر بهداشت و درمان در معرض بیماران کرونایی استفاده می شوند.

مخیری در خصوص واکسن جدید سی نوفارم گفت: این واکسن تاییدیه نهایی خود را دریافت کرده و شرایط نگهداری آن دمای ۲ تا هشت درجه است که کار نگهداری آن را راحت تر می کند.

وی با بیان اینکه محموله چهارم واکسن کرونا طی روزهای آینده و قبل از اتمام سال برای گروه های هدف تزریق خواهد شد اظهار داشت: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شده از نوع روسی است که درحال حاضر مجوز تزریق را برای افراد زیر ۱۸ سال ندارد.

مخیری ادامه داد: فاز اول تزریق برای افرادی بود که بیشترین خطر ابتلا را دارند و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی، افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر و مراکز نگهداری عمومی است و فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا است و با فاصله سنی ۱۰ سال تعیین می شود.

 

کدخبر: 671076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟