جشنواره لباس راهکار حفظ نمادهای فرهنگی لرستان است

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، احمدحسین فتایی در آیین اختتامیه جشنواره مد و لباس اظهار کرد: لباس یکی از نمادهای فرهنگی لرستان با پیشینه بسیار قوی است که با اقدامات فرهنگی نباید اجازه داد به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه مد و لباس، حفاظت از آیین و نمادهای فرهنگی است و طراحان و خلاقان این حوزه آثار تلفیقی بسیار زیبایی را ارایه دادند که مورد استقبال جوانان قرار گرفت.

وی افزود: انجمن مد و لباس، نوپا است و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند از چهره‌های علمی هستند اما این صنعت به دلیل جذاب بودن بخش اقتصادی آن باید حمایت شود و امیدواریم آثار طراحان با رسیدن به تولید انبوه، مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

فتایی گفت: مهم‌ترین اهداف این جشنواره‌ احیا و گسترش طرح‌های بومی و سنتی ایرانی اسلامی لباس، تطبیق آن با مد و نیازمندی‌های مورد تائید جامعه و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و طراحان داخلی بوده است.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره ملی مد و لباس ایرانی اسلامی در بخش‌های سنتی و بومی، عفاف و حجاب، لباس اجتماع بانوان و آقایان و صنایع‌دستی یازدهم اسفند ماه در خرم آبادآغاز بکار کرد و امروز با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

در بخش لباس‌های محلی و سنتی این جشنواره امین موسوی، معصومه کرمی و محسن دلفان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش لباس‌های نوآورانه و هوشمندانه محمد عبدی پور، حدیث آروین و طیبه میرزا پور شایسته مقام‌های اول تا سوم شدند.

در بخش طراحی لباس مردانه نیز اکرم صادقی، عاطفه بیرانوند و عارف رجب‌زاده رتبه‌های اول تا سوم را کسب  و در بخش طراحی لباس زنانه، حمید طاهری، رتبه نخست، فتانه سپهوند،؛ رتبه دوم و زهرا شاه کرمی رتبه سوم را از آن خود کردند.

در بخش مانتو اجتماع نیز فاطمه موسوی، مژگان مسعودی و معصومه مرادی به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

لازم به ذکر است، ۴۲۰ اثر در بخش دوخت، ۲۸۰ اثر در بخش طراحی و تعدادی بسیاری آثار صنایع دستی از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 669258 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟