تجاری‌سازی یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، اظهار داشت: بخشی در دانشگاه داریم تحت عنوان پایان‌نامه‌های تقاضا محور که در کمیته‌ای با حضور دستگاه اجرایی مطرح می‌شود.

وی افزود: در دانشگاه لرستان در راستای تعریف ماموریتی که برای اعضای هیات علمی داشتیم پایان‌نامه‌های زیادی دراین قالب انجام شده است.

رئیس دانشگاه لرستان در خصوص تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی دانشگاه لرستان اضافه کرد: تجاری‌سازی روند خیلی سختی دارد و یکی از چالش‌ها در شرکت‌های دانش بنیان موضوع تجاری‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه فناوری که ساخته و دانش‌بنیان می‌شود برای تجاری سازی  باید قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی داشته باشد تا بخش صنعت و کشاورزی با اطمینان خاطری بتواند فناوری مذکور را خریداری کند، تصریح کرد: تامین اعتبار لازم باید از سوی شرکت دانش بنیان صورت گیرد تا این فناوری تجاری سازی شود که این چالشی است که در لرستان با آن مواجه‌ایم و رسالت تجاری سازی یک فناوری هم با صاحب شرکت بوده که مورد حمایت پارک علم و فناوری، وزارت علوم، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.

عزیزی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه در حال انجام طرح‌هایی شاخص در سطح ملی هستند، بیان کرد: به عنوان مثال با آبفای خوزستان، بانک ملی و وزارت نیرو طرحهایی را در حال اجرا دارند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه لرستان بر مبنای ماموریتی که برای دانشگاه در راستای رفع چالش‌های جامعه ترسیم کرده است  طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها را در دو راستا به انجام می‌رساند که یک سری با حمایت دانشگاه و یک سری از محل یک درصد بودجه پژوهشی سازمان مدیریت تامین اعتبار می‌شوند.

وی با بیان اینکه چند سال پیش همایش بین‌الملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دانشگاه لرستان برگزار گردید، یادآور شد: خروجی این همایش سبب جذب سرمایه‌ گذار شد.

عزیزی گفت: در مجموع طرح‌های برون دانشگاهی و پایان نامه‌های تقاضا محور با همکاری دستگاه‌های اجرایی بصورت استانی و ملی در حال انجام است.

 

کدخبر: 669011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟