صدور نخستین سند مالکیت حریم رودخانه‌های لرستان

داریوش حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد اظهار داشت: این اسناد در راستای مواد یک و ۲ قانون توزیع عادلانه آب، آیین‌نامه حد بستر و حریم رودخانه‌ها، مواد سه و ۹ قانون جامع حدنگار ( کاداستر) و پیرو توافقات بعمل آمده بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

وی افزود: مطالعات تعیین حد بستر، حریم و مرحله اول ساماندهی رودخانه به طول ۶۳۰ کیلومتر، مطالعات مرحله دوم ساماندهی رودخانه ها به طول ۲۴ کیلومتر، عملیات رپرگذاری به طول ۱۸۵ کیلومتر و عملیات دیوارسازی رودخانه ای به طول ۱۵ کیلومتر در استان انجام شده است.

گفتنی است، در لرستان ۲۳ رود جریان دارد که بر اساس حوضه آبریز به سه دسته حوضه دز ، کرخه و مرکزی تقسیم می شوند که رودهای ۲ حوضه اول ۹۶ درصد سطح استان را دربر می گیرند و رودهای حوضه مرکزی سطح کوچکی از شرقی ترین قسمت لرستان را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، رودخانه های حوضه آبریز دز شامل سزار، تیره، بختیاری، سرخاب، کشور، سبز، چم چیت، اسک، و رودخانه های الیگودرز و ازنا هستند و رودخانه های حوضه آبریز کرخه را سیمره، کشکان، کهمان، دره شهر، گند، خرم آباد و گرگانه تشکیل می دهند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 668670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟