باغ‌ موزه دفاع مقدس، بهترین فضا برای معرفی فرهنگ ایثار و مقاومت

محسن رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد اظهار داشت: باغ موزه‌های دفاع‌ مقدس مکانی فرهنگی برای به نمایش گذاشتن رشادت‌ها، حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های فرزندان این دیار است.

وی با بیان اینکه نسل امروز دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند و موزه‌های دفاع مقدس بهترین فضا برای معرفی فرهنگ  ایثار و مقاومت به آن‌هاست، تصریح کرد: دفاع مقدس بخش‌ مهمی از تاریخ کشورمان است که همه دستاوردهای آن باید حفظ  و به نسل‌های آینده منتقل شود.

رشیدی با اشاره به بازدید مسئولان استانی و ملی از موزه دفاع مقدس لرستان، عنوان کرد: برخی از مسئولان کشوری در رابطه با تخصیص اعتبار به تکمیل موزه دفاع مقدس لرستان قول‌های مساعدی داده‌اند که عملی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: در صورتی‌که قسمتی از اعتبارات تخصیص داده شده به طرح‌های استانی به هردلیل تاکنون جذب نشده‌اند که ما حاضریم آن‌ها را جذب و در راستای تکمیل موزه دفاع مقدس هزینه کنیم.

وی باغ موزه دفاع مقدس را یک پروژه ملی دانست و افزود:  پیشرفت  قابل توجه  سازه موزه دفاع مقدس ماحصل نتیجه مشارکت و همکاری دستگاه‌ها بوده است.

رشیدی بیان کرد: امیدواریم در بودجه سال ۱۴۰۰ به نحوی اعتبارات تخصیص داده شود که موزه دفاع مقدس لرستان تکمیل و به بهره برداری ۱۰۰ درصد برسد.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 668651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟