خبرهای خوب تخصیص آب لرستان/"معشوره" در انتظار تخصیص آب

داریوش حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، با اشاره به آخرین وضعیت سد "معشوره" اظهار داشت: این سد در سال ۸۸، حدود ۲۷۳ میلیون متر مکعب تخصیص آب مشروط بر انجام مطالعات زیست محیطی گرفت.

"معشوره" در انتظار تخصیص آب

وی با بیان اینکه این مطالعات متأسفانه به دلیل عدم اختصاص اعتبار صورت نگرفت عنوان کرد: در سال ۹۴، تخصیص آب این سد به ۵۰ میلیون متر مکعب با مخزنی به همین مقدار کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان داشت: همچنین تخصیص آب کشاورزی این سد هم حذف شد.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه دوباره در سال ۹۶، این سد مشروط به اینکه مخزن سد همان ۵۰ میلیون متر مکعب باشد و تنها در فصل زمستان تخصیص آب حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب داشته باشد، مجوز گرفت ادامه داد: در سال ۹۸، تخصیص آب سد به ۱۳۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال هم افزایش تخصیص آب این سد در دستور کار قرار گرفته است عنوان کرد: در این راستا یک شرکت مشاور را گرفته‌ایم تا کار بازنگری در تخصیص این پروژه را انجام دهد.

به زودی خبرهای خوشی در رابطه با تخصیص آب سد می‌دهیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد: سد "معشوره" مشکل آب شرب و صنعت شهرستان‌های چگنی، پلدختر، دلفان و همچنین کوهدشت را رفع می‌کند.

حسن نژاد با بیان اینکه تمام اقدامات و برنامه ریزی ها در رابطه با سد با هماهنگی استاندار و همچنین نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد ادامه داد: نه تنها حقی از هیچ شهرستانی تضییع نمی‌شود بلکه ظرفیت این سد موجب ایجاد تحول در این شهرستان‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: به زودی خبرهای خوشی را در رابطه با تخصیص آب این سد به مردم خواهیم داد و تا دو ماه آینده ریز تخصیص‌ها را از طریق مشاور خواهیم گرفت.

پیگیری برای شروع سد از طریق شرکت آب نیرو

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه پیمانکار قرارگاه خاتم است و مجری و کارفرمای آن هم شرکت آب نیرو است افزود: استاندار برای شروع عملیات اجرایی شد دو مرتبه در شرکت آب نیرو جلسه برگزار کرده است.

حسن نژاد گفت: همچنین با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان دو مرتبه از محل اجرای سد بازدید داشته‌ایم و جلساتی را با مشاور، پیمانکار و کارفرمای آن را داشته‌ایم.

وی بیان داشت: پیمانکار قول داده که کار را شروع کند و امسال هم از اعتبارات برای تملک قسمتی از روستاهای داخل دریاچه سد استفاده شود

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 667010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟