ایجاد ۱۲۰۰ شغل با بهره‌برداری از طرح گردشگری سد "حوضیان"

داریوش حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری طرح گردشگری سد "حوضیان" با سرمایه گذار اظهار داشت: این طرح در دو فاز در کنار دریاچه سد "حوضیان" احداث می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن طرح و بر اساس مدل مالی ارائه شده از سوی سرمایه گذار، برآورد تقریبی سرمایه گذاری اولیه این طرح حدود ۲۵۸ میلیارد تومان با نرخ بازده سرمایه گذاری ۲۵ درصد و برای یک دوره بازگشت سرمایه ۵ ساله طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در صورت بهره برداری این طرح هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته و می‌تواند باعث تحول چشمگیری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی در شهرستان الیگودرز و لرستان شود.

حسن نژاد در ادامه گفت: اولین اسناد مربوط به بستر و حریم رودخانه‌های لرستان در شهرستان خرم آباد صادر شد.

وی افزود: در راستای مواد ۱ و ۲ قانون توزیع عادلانه آب، آئین نامه حد بستر و حریم رودخانه‌ها، مواد ۳ و ۹ در قانون جامع حد نگار، پیرو توافقات به عمل آمده بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در راستای حفظ و صیانت از منابع آبی و حریم و بستر آنها، اولین اسناد مربوط به بستر و حریم رودخانه‌های لرستان در شهرستان خرم آباد صادر شد.

گفتنی است، سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه حوضیان قرار دارد از نوع سدهای خاکی سنگ ریزه‌ای با هستهٔ رسی است. سد حوضیان که بهره‌برداری رسمی از آن در اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز گردیده با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر دارای ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب برای ذخیره آب است و قرار است آب سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی الیگودرز را تأمین کند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 666505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟