اشتغال ۳ هزار و ۳۶۰ نفر با بهره‌برداری از شهرک‌های کشاورزی لرستان

حسین طولابی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در خرم‌آباد در رابطه با آخرین وضعیت شهرک‌های کشاورزی در حال احداث لرستان اظهار داشت: از شش سال گذشته تاکنون پروانه ساخت 12 شهرک کشاورزی با مساحت 431 هکتار و ظرفیت تولید 76 هزار و 800 تن سبزی و صیفی در سال  صادر شده که در صورت به بهره‌برداری رسیدن برای 3 هزار و 360 نفر در استان شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک کشاورزی کوهدشت با اشتغال 110 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر غیر مستقیم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد افزود: شهرک کوهدشت با ظرفیت 2 هزار و 500 تن پرورش صیفی و سبزی در سال و با سرمایه‌گذاری  25 میلیارد تومان و همچنین 13 میلیارد و 500 میلیون تسهیلات بانکی صندوق توسعه ملی به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان عنوان کرد:بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  پیش بینی می‌شود شهرک «چغا گل» در زمینی به مساحت 150 هکتار تحت عنوان شهرک  کشت  گیاهان دارویی و همچنین  شهرک «واشیان» با مساحت 20 هکتار، شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک و 60 درصد پیشرفت فیزیکی با  ظرفیت تولید 5 هزار تن سبزی و صیفی در سال  تا پایان سال آینده  به بهره‌برداری می‌رسند. 

وی بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای شب ماه بروجرد با مساحت 45 هکتار با ظرفیت  تولید 15 هزار تن سبزی و صیفی در سال و اشتغالزایی 500 نفر به صورت مستقیم و هزار و 500 نفر غیر مستقیم در مرحله واگذاری به سازمان اقتصادی کوثر است و همچنین شهرک شب ماه یک بروجرد که در زمینه پرورش دام فعالیت می‌کند نیز آماده واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی است.

طولابی گفت: شهرک  گلخانه‌ای «چشمه سلطان» ازنا  در زمینی به مساحت 40 هکتار و اشتغالزایی 400 نفر به صورت مستقیم و با ظرفیت  تولید 12 هزار تن سبزی و صیفی در سال با رفع مشکل معارضان محلی نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی  است. 

وی تصریح کرد: شهرک سبزی و صیفی «چغا بهرام» دورود در زمینی به مساحت 42 هکتار  با ظرفیت تولید 12 هزار تن در سال با حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال واگذاری به  هلدینگ مهسام است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی لرستان با بیان اینکه 4 شهرک بخش خصوصی در استان در حال احداث است خاطر نشان کرد: شهرک  «زرین کشت» خرم‌آباد با 7 هکتار مساحت با  ظرفیت تولید 2 هزار تن سبزی و صیفی در سال و 70 نفر اشتغالزایی با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات بانکی و پیشرفت فیزیکی حدود  5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، شهرک گلخانه‌ای آقای «اسکندری» در شهرستان ازنا  با مساحت 36 و نیم هکتار و 360 نفر اشتغالزایی با ظرفیت  تولید 10 هزار تن تولید سبزی و صیفی  در سال در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: شهرک کشاورزی «مهر و ماه» کوهدشت در زمینی به مساحت 5 هکتار و  اشتغالزایی 50 نفر  با ظرفیت تولید هزار و 200تن سبزی و صیفی در سال  با تسهیلات 20 میلیارد تومان و همچنین شهرک «میلاد بهار دز» در شهرستان ازنا در زمینی به مساحت 20 هکتار و ظرفیت تولید 5 هزار تن سبزی و صیفی در سال با 20 درصد پیشرفت فیزیکی پس از رفع مشکلات از دیگر برنامه‌های بخش خصوصی در استان است.

طولابی با بیان اینکه از تعداد 12 شرکت شهرک‌های کشاورزی استان 4 شهرک مربوط به بخش خصوصی و 8 شهرک نیز از عرصه‌های ملی و دولتی است افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال 1400 پنج شهرک به بهره‌داری می‌رسد که از این تعداد 3 شهرک بخش دولتی و 2 شهرک بخش خصوصی است.

 

کدخبر: 666083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟