تثبیت ۲هزار و ۸۰ شغل تعاونی در لرستان

علی آشتاب در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: این تعداد نیروی شاغل مربوز به ۲۴ واحد تولیدی استان لرستان بوده که با پیگیری های لازم در خصوص مشکلات بیمه، مالیات و بدهی های بانکی آنها انجام شد.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان بالا است و جمعیت جویای کار قابل توجهی داریم بنابراین حفظ کارخانجات و واحدهای موجود یک اولویت مهم به شمار می رود تا بتوان با تزریق نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز، آنها را فعال نگه داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: ۹۸۷ نفر امسال موفق شدند از طریق ۱۸مرکز کاریابی غیردولتی استان در واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی شاغل شوند.

آشتاب ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۷۶ نفر در مراکز کاریابی غیردولتی استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یکهزار و ۲۶۲ نفر مرد و یکهزار و ۲۱۴ نفر زن بوده‌اند.

وی اظهار داشت: از مجموع کل متقاضیان، ۹۸۷ جویای کار شامل ۴۳۴ زن و ۵۵۳ مرد در بخش‌های خدمات، صنعت، خدمات، بخش خصوصی و تعاونی های استان به کار گرفته شدند.

وی عنوان کرد: بیشترین افرادی که در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار داشتند و فراوانی مدرک تحصیلی کارشناسی در بین این افراد بیشتر بود.

۲ هزار و ۸۶۷ شرکت تعاونی فعال در لرستان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر را فراهم کرده اند.

لرستان_خرم آباد، مهرناز خلفی

 

کدخبر: 665324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟