هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی وباغی جرم محسوب می گردد

بهرام میردریکوند در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: در همین راستا همکاران امور اراضی جهاد کشاورزی استان لرستان با پایش حدود ١٢٦ هزار کیلومتر در سطح استان موفق به شناسایی قریب به ۷۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شده اند که درنتیجه این شناسایها  به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت حدود ۳۰۲ مورد شناسایی و قلع و قمع انجام شده است و در نتیجه این اقدام قریب به ۶۷ هکتار از اراضی زراعی و باغی آزادسازی شده‌اند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: همچنین بر اساس احکام صادره قضایی ١٠ مورد پس از  صدور حکم با همکاری نیروی انتظامی قلع و قمع انجام و  میزان ۳ هزار مترمربع از اراضی آزاد سازی شده است.

وی افزود :در نتیجه گشت زنی هایی که همکاران امور اراضی استان داشته اند با صدور اخطار به افرادی که ناآگاهانه یا آگاهانه اقدام به تخریب امور اراضی به ویژه در اطراف روستاها و حاشیه‌ها داشته‌اند ۲۹۲ مورد نیز توقف عملیات صادر شده است.

 بهرام میردریکوند درپایان بیان کرد: از  هم استانیها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان حتماً به سامانه ۱۳۱ گزارش ارائه دهند، همچنین از مردم تقاضا داریم قبل از خرید هر گونه زمین کشاورزی استعلامات قانونی لازم به  را انجام دهند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

 

کدخبر: 664585 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟