رعایت مقررات ستاد ملی کرونا وظیفه همگان است

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد ضمن اعلام آمادگی مردم و مسئولان لرستان برای کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز ویروس کرونا در جهان سبب ابتلا و فوت شده است که باوجود مجاهدت های فراوانی که در سطح کشور و استان صورت گرفته است اما بسیاری، پروتکل ها را رعایت نمی کنند. 

وی گفت: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سپاه پاسداران، بسیج، هلال احمر، جوانان انقلابی مساجد، نیروهای نظامی و انتظامی و همه اقشار مختلف مردم امروز وضعیت شیوع کرونا در لرستان از قرمز به زرد و آبی تبدیل شده که این مهم با اقدامات فراوانی صورت گرفته است.     

حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: مجموعه زیادی از دستگاه های دولتی و مردمی با اجرای طرح شهید سرافراز سردار سلیمانی تلاش کردند که امروز شاهد استانی زرد و آبی هستیم و این تنها با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دستها و جلوگیری از تجمعات امکان پذیر است. 

وی گفت: متاسفانه شاهد اجتماعات در آرامستان ها و عدم رعایت فاصله اجتماعی هستیم که این باعث می شود، شرایط زرد و آبی به قرمز تبدیل شود که کسب و کار در شهرهای نارنجی و قرمز تعطیل خواهد شد و تعداد زیادی بیکار می‌شوند.   

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: نباید به نحوی رفتار کرد که کسب و کار اصناف و خیلی از اقشار ضعیف تعطیل شود چراکه این تعطیلی آثار و پیامدهای منفی بر زندگی مردم کم درآمد خواهد داشت.               

حجت الاسلام شاهرخی به مناسبت های ماه رجب اشاره کرد و گفت: باید در این ماه با سیره امام علی (ع) و ائمه معصومین بیشتر آشنا شویم و در بعد عدالت اجتماعی و رسیدگی به فقرا و نیازمندان تلاش شود.

وی در ادامه به بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: نمایندگان باید طرح و لوایح بودجه را با دقت در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب کنند و در اختیار دولت قرار دهند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید عدالت امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهد اظهار داشت:  مجلس انقلابی باید دقت کند افزایش حقوق ها با عدالت این امام همام سازگار باشد.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اختلاف سلیقه ها نباید به فضای مجازی کشانده شود و اگر کسی ایده، عقیده یا اطلاعاتی دارد که باعث آسیب به مردم می شود نباید آن را در فضای مجازی دنبال کند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا 

کدخبر: 663076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟