جعفر طولابی در نشست خبری مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا در خصوص معضل نخاله های ساختمانی در حریم راه ها و حاشیه شهر خرم آباد اظهار داشت: برای حل این مشکل باید برنامه ریزی های دقیقی با مشارکت دستگاه های مرتبط انجام شود و در کنار آن نیز برای فرهنگ سازی در خصوص عدم رهاکردن نخاله های ساختمانی در حریم راه ها و حاشیه شهر باید تلاش کرد و مردم را به مشارکت و همکاری دعوت کرد.

وی بیان داشت: برنامه ای مدون برای ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعاتی شهر با تشکیل کمیته ای متشکل از سازمان صمت، اتاق اصناف، شهرداری، محیط زیست، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در دست اجراست و به همین منظور تمدید مجوز مراکز جمع آوری ضایعات تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 طولابی یکی از مهمترین مراحل، در راستای ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعات در خرم آباد را تهیه آمار دقیق و به روز واحدهای مجاز و غیرمجاز اعلام کرد و خواستار احصاء آمار دقیق ضایعاتی ها و عدم تمدید مجوز فعالیت تا اطلاع ثانوی و جلوگیری از فعالیت بدون پروانه کسب و غیرقانونی آنها شد. 

فرماندار شهرستان خرم آباد با بیان اینکه مسایل زیست محیطی و بهداشتی با سلامت آحاد جامعه ارتباط تنگاتنگ دارد، از همه دستگاه های مرتبط خواسته ایم، با همکاری در به حداقل رساندن مشکلات زیست محیطی تلاش کنند تصریح کرد: در همین راستا از سازمان صمت خواسته شده تا در مکان یابی برای خارج کردن ضایعاتی ها، از محدوده شهری سریعا اقدام کنند.

وی در ادامه خواستار همکاری و هماهنگی بخشداران با سازمان محیط زیست، مرکز بهداشت و شهرداری ها برای جمع آوری زباله های محدوده روستایی و فعالیت مستمر دهیاران در جمع آوری به موقع و رعایت نکات بهداشتی در حمل و دفن زباله ها شد.

 

کدخبر: 662289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟