به گزارش رکنا، احمد مجدیانی در رابطه با شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق دام زنده در استان اظهار داشت: شیوه کار مبارزه با قاچاق دام با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل دامپزشکی استان در زمینه نگهداری، خرید و فروش و جابه‌جایی دام تعریف شده و برهمین اساس جابه‌جایی دام تحت کنترل قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این شیوه‌نامه هرگونه جابه‌جایی باید مجوز حمل و بارنامه الکترونیک داشته باشد در غیر این صورت با دستگاه‌های کاشف برخورد می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان با بیان اینکه سال گذشته بیشترین کشفیات قاچاق دام در شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر بوده است عنوان کرد: سال 97 حدود هزار و984راس دام ضمن قاچاق کشف و 47پرونده در این رابطه تشکیل شد که از این تعداد 35پرونده محکوم شدند و 11پرونده دیگر رای برائت گرفتند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیشگیری از قاچاق کالا بیان کرد: شیوه‌نامه مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی سلامت محور و کالاهای دخانی در دست اقدام است و به دستگاه‌ها ابلاغ شده ‌که امیدواریم تا پایان سال به طور محسوس از قاچاق این کالاها جلوگیری کنیم.

مجدیان در رابطه با میزان قاچاق کالا در سه ماهه اول امسال گفت: در سه ماهه نخست سال 98، هزار و 20فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با وجود هزار و 28پرونده تقریبا یک درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ارزش کشفیات سه ماهه اول امسال 315میلیارد ریال بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان عنوان کرد: بیشترین کالای قاچاق کشف شده سه ماهه اول امسال به ترتیب سیگار به ارزش چهار میلیون و 700هزار ریال بوده و پس از آن لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 198میلیارد ریال، موادخوراکی به ارزش 165میلیارد ریال، البسه 46میلیارد ریال و لوازم خانگی با 9هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در سه ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد پرونده‌ها کاهش داشته ولی ارزش ریالی کشفیات سه ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته 23درصد افزایش داشته که نشان دهنده این است امسال به پرونده‌ها و قاچاقچیان دانه درشت که عمده قاچاق را در استان انجام می‌دهند توجه بیشتری شده است.

مجدیان با بیان اینکه در سه ماهه امسال 17پرونده بالای 5 میلیارد ریال تشکیل و 991نفر در این رابطه دستگیر شده است گفت: در مدت مذکور 25باند قاچاق کالا شناسایی و متلاشی شده است و همچنین هزار و 529 راس انواع دام سبک و سنگین کشف شده که در مدت مشابه سال گذشته کشفیات دام نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در راستای مبارزه با قاچاق دام اقدامات موثری انجام شده ولی متاسفانه باز هم شاهد کشفیات قاچاق دام هستیم که امیدواریم با سیاست گذاری اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان دستگاه کاشف قاچاق دام پیدا کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان خاطر نشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق دام اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی (پلیس آگاهی‌) بهترین عملکرد را داشته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 488065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟