به گزارش رکنا ، صبح دیروز سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به‌همراه جمعی از فرماندهان انتظامی پایتخت با حضور در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) هفته قوه قضائیه را به رئیس کل دادگستری استان تهران تبریک گفتند.

در این دیدار علی القاصی رئیس کل دادگستری تهران گفت: مجموعه فرماندهی انتظامی پرتلاش‌ترین و در عین حال پرمسئولیت‌ترین دستگاه در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جامعه است.

وی در ادامه به رازگشایی از سرقت صندوق امانات بانک ملی توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: از لحظه‌ای که از وقوع این سرقت اطلاع حاصل شد، به تمامی مراجع قضایی ذی‌ربط دستور داده شد تا اقدامات لازم برای تسهیل کار ضابطین صادر شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اقدامات فنی تمامی متهمان شناسایی و دستگیر شدند و اموال مسروقه نیز کشف شد که این موضوع نقش ویژه و قابل‌توجهی در ارتقای اعتماد عمومی نسبت به پلیس در پی داشت. دستگاه قضایی به سهم خود قدردان اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای تأمین امنیت شهروندان است و از تمامی اقدامات مأموران خدوم پلیس در چهارچوب قوانین و مقررات و با حفظ استقلال دستگاه قضایی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حرکت پویا، رو به ‌جلو و اثرگذار دستگاه قضایی را شنیدیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در قوه قضائیه با اجرایی شدن سند «تحول و تعالی» و با حضور مدیران خدوم در دستگاه قضایی و از جمله مدیریت ارزشمند ریاست معزز قوه قضائیه انجام شده که جای تقدیر دارد.

روند مثبت و اثرگذاری که در حال حاضر در قوه قضائیه وجود دارد، در تعابیر مقام معظم رهبری کاملاً مشهود است و این تعابیر، به‌مثابه مدال افتخاری است که بر گردن دستگاه قضایی قرار دارد و می‌درخشد.

وی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه امروز نزدیک‌ترین و صادقانه‌ترین ارتباط میان پلیس، دادگستری و دادسرا در استان تهران وجود دارد که بخش اعظم توفیقات پلیس در برقراری نظم و امنیت مرهون همکاری‌های نزدیک، تنگاتنگ و هم‌افزایی دستگاه قضایی است. به‌نحوی که سهم وقوع سرقت در طول پنج سال گذشته از ۲۹ به ۱۷ درصد رسیده و در سه ماه اول سال‌جاری نیز سهم وقوع سرقت از ۱۹ به ۱۷درصد رسیده که انقلابی در این حوزه محسوب می‌شود و این تحول، به برکت همکاری با دستگاه قضایی حاصل شده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟