رصد دقیق فضای مجازی توسط قوه قضائیه/

 برخورد قضایی با بازنشرکنندگان مطالب ضد نظام

 سهیل قشلاقی دادستان هشترود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاررکنا گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی شاخصه های متعددی از جمله تاثیر گذاری فوری، فراوانی مخاطب و انتشار حداکثری محتوا بدون تایید و بررسی منبع و مبنا و اصالت سنجی آن را دارا می باشد لذا کانال ها و گروههای مختلف و شهروندان بایستی در انتشار محتوا در فضای مجازی و حتی بازنشر مطالب که می تواند باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی اجتماعی گردد حساس باشند و دست به این اقدام نزنند.

دادستان هشترود افزود: در چند روز گذشته حسب رصد های صورت گرفته و گزارش های دریافتی تعدادی از کاربرانی که مطالب توهین آمیز به نظام بازنشر کرده بودند با فوریت در دستور کار قرار گرفته و با شناسایی عوامل برخوردهای لازم و جدی نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: حساسیت مجموعه قضایی شهرستان نسبت به موارد انتشار یافته در گروهها و کانال های محلی نیز بیشتر شده و با دقت زیادی رصد می شوند.

قشلاقی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی دقت کنند که هر مطلبی قابل انتشار نیست و در هنگام بازنشر مطالب در گروهها و کانال ها حتما به این نکته توجه کنند که از چه منبعی استفاده می کنند.

وی یادآور شد: با توجه به تاثیر گسترده فضای مجازی، بازنشر مطالب بر علیه نظام و توهین و تهدید نسبت به اشخاص و مقامات، نشر اکاذیب و مواردی مانند آن با جدیت و بدون اغماض مورد پیگرد قانونی خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟